Europenii nu mai vor Dacia. Livrarile marcii autohtone in UE au scazut cu 5,9% in primul semestru
Numarul inmatricularilor de autoturisme noi marca Dacia in UE au scazut in primul semestru cu 5,9%, la 120.000 de unitati, performanta mai buna decat a pietei europene, care a suferit o contractie de 6,8%, in timp ce Renault si Fiat au afisat cele mai abrupte scaderi dintre marii producatori auto.
Astfel, inmatricularile de autoturisme noi produse de grupul francez Renault au scazut in UE cu 17,1% in ianuarie-iunie, la 570.959 unitati. Marca Renault a inregistrat o scadere de 19,6%, potrivit datelor prezentate marti de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Dacia, parte a grupului Renault, a livrat cu aproxiamtiv 7.500 mai putine automobile in UE in primul semestru fata de nivelul din perioada corespunzatoare a anului trecut, numarul inregistrarilor coborand de la 127.588 la 120.078.
Totusi, declinul de 5,9% inregistrat in cazul marcii romanesti a fost mai putin sever decat contractia pietei auto europene, care a scazut cu 6,8%, de la 7,13 milioane la 6,64 milioane autoturisme noi inmatriculate.
Dintre marii constructori de automobile prezenti pe continent, cea mai buna performanta a fost inregistrata de gigantul german Volkswagen, cu o scadere de 1,5%, la 1,59 milioane de autoturisme livrate. Pe langa marca omonima, Volkswagen detine si Audi, Skoda si Seat, precum si producatorul de motociclete Ducati, categorie de autovehicule care nu este inclusa in statistica ACEA.
Al doilea producator auto european, grupul francez PSA Peugeot Citroen, a raportat o scadere de 13,9% a numarului inmatricularilor de autoturisme noi in UE, de la 938.817 la 808.660 unitati. Peugeot a anuntat vineri ca va inchide pentru prima data in ultimii 20 de ani o fabrica, situata in Franta, la Aulnay, va reduce productia la o alta unitate si va concedia un total de 14.000 de angajati, din cauza vanzarilor tot mai slabe din Europa. PSA are peste 200.000 de angajati la nivel mondial, dintre care 100.000 in Franta.
Grupul american General Motors, prezent in Europa prin marcile Opel si Chevrolet, a consemnat o scadere de 10,8% a livrarilor in UE in prima jumatate a anului, la 560.934 unitati. GM a anuntat recent ca va inchide in urmatorii doi ani fabrica Opel de la Bochum (Germania).
Numarul inmatricularilor de autoturisme noi Ford a coborat cu 10,4%, la 517.094 unitati, iar Fiat, proprietarul marcilor Lancia, Chrysler, Alfa Romeo si Jeep, a inregistrat un declin de 17,1% la 445.229 inregistrari.
Grupul japonez Toyota a avut o scadere de 1,8% a inmatricularilor de automobile noi in Europa, la 276.996 unitati.
Dintre producatorii de autoturisme premium, livrarile BMW au coborat cu 1%, la 404.771 unitati, iar Daimler - Mercedes Benz a stagnat, la aproximativ 330.000 de autoturisme.
Audi, parte a grupului Volkswagen, a reusit sa creasca cu 4,5%, la 362.038 inmatriculari.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS