Acum e prima oara cand Renault nu o sa mai iasa probabil in fata cu siguranta – mai importanta decat dinamica sau dotarile pentru orice client, azi.

Noul Megane a primit 3 stele si asta din cauza unor probleme nu foarte mari. Una din ele este ca bordul nu afiseaza in toate limbile daca pasagerii din spate au centurile puse. Renault a spus ca va repara acest lucru.

Pentru ca standardele Euro NCAP au crescut, nici forma Megane-ului, in mare parte aceaasi de ani de zile, nu mai ajuta masina sa se comporte foarte solid si protector la accidente.

Pentru diverse consecinte dupa impact, cum ar fi in zona gatului si a capului, masina a fost punctata cu cel mai prost indicativ (n.r. – “poor”). 

Copiii ( 18 luni si 36 luni) sunt insa protejati de la bine in sus in noul model (78% eficienta). Sistemele electronice de siguranta au obtinut 48%, protectia adultilor a ajuns la 83%, iar cea a pietonilor in cazul unui impact cu masina e de 60%.

Megane-ul testat la Euro NCAP a fost 1.5 l dCi (diesel), de 1.300 kg. In afara de alte sisteme de siguranta active si pasiva, ma avut airbag-uri pentru pasageri in zona clasica, laterale si pentru cutia toracica fata-spate.