Marocul lasa Romania in urma. Renault va asambla mai putine Dacii la Mioveni, dupa lansarea productiei Sandero in Tanger
Productia Dacia de la Mioveni ar putea scadea usor in acest an de la nivelul record de peste 342.000 de unitati din 2013, la 310.000-320.000 de unitati, in contextul in care uzina Renault din Maroc a preluat o parte din productia modelului Sandero.
"In 2013 am fabricat 342.000 de masini, similar cu nivelul din 2011, iar pentru acest an am previzionat 310.000-320.000 de vehicule", a declarat luni Nicolas Maure, presedintele director general al Dacia si directorul general al Renault Romania, citat de Mediafax.
El a explicat diferenta prin faptul ca uzina din Tanger a inceput la finele anului trecut productia de Sandero, constructorul auto transferand astfel o parte din asamblarea acestui model din Romania in Maroc.
Productia Dacia a urcat anul trecut de la 307.000 de unitati la 342.600, capacitatea instalata a uzinei de la Mioveni fiind de 350.000 de unitati pe an.
La Mioveni sunt fabricate modelele Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster si Renault Symbol. Pe de alta parte, uzina din Maroc asambleaza, in afara de Sandero, modelele Dacia Dokker si Lodgy.
Maure a afirmat ca obiectivul constructorului auto este pastrarea celor trei schimburi de la Mioveni, pe o piata concurentiala, cat si imbunatatirea competivitatii uzinei.
Intrebat despre discutiile grupului francez cu autoritatile referitoare la dezvoltarea infrastructurii si a Coridorului IV (care cuprinde si proiectul autostrazii Pitesti-Sibiu, n.r.), Maure a reiterat ca pentru companie finalizarea acestui culoar este importanta, insa si utilizarea capacitatilor portuare de la Constanta, alaturi de o legatura pe calea ferata de la Mioveni pana la port sunt de asemenea necesare.
"Vrem si o naveta rapida din Europa de Vest spre Turcia, prin Romania, si speram sa o realizam pana la sfarsitul anului", a mai spus reprezentantul grupului francez.
Afacerile Automobile Dacia au crescut anul trecut cu 45%, pana la 18,4 miliarde lei, iar profitul net a avansat de la 277,2 milioane lei la 337,4 milioane lei. Dacia a produs aproape 120.000 de autovehicule in primele patru luni din acest an, potrivit datelor APIA.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS