"Piata nu a confirmat asteptarile noastre. Oamenii nu au ajuns in situatia in care simt nevoia sa aiba un automobil electric pentru folosinta zilnica. Cumparatorii trebuie sa simta nevoia sa treaca la modelele electrice", a declarat Jerome Stoll, directorul la Renault.

Piata nu a confirmat cererea anticipata de producatori, cumparatorii fiind nemultumiti de autonomia redusa si de preturile mai mari decat in cazul automobilelor alimentate cu benzina sau motorina.

Exceptie face segmentul de lux. Liderul pietei, BMW, a majorat in acest an productia automobilului de oras i3 datorita numarului de comenzi care a depasit estimarile.

Tesla Motors a anuntat in aceasta luna ca cresterea vanzarilor sedanului Model S a fost limitata doar de numarul bateriilor disponibile.

"Majoritatea celor care cumpara vehicule electrice tind sa fie cumparatori premium, intrucat masinile nepoluante sunt mai scumpe. Cumparatorii prefera sa opteze pentru branduri premium ca Tesla sau BMW, decat pentru un producator de masini de serie, ca Renault, care trebuie sa justifice pretul mai mare al vehiculelor electrice" a explicat Sascha Gommel, analist la Commerzbank in Frankfurt.

In Germania, cea mai mare piata auto din Europa, la inceputul acestui an erau in circulatie circa 12.200 de vehicule electrice, dintr-un total de 43,9 milioane de masini inmatriculate, conform datelor oficiale. Numarul vehiculelor electrice reprezinta doar 0,1% din cele 1 milion de automobile de acest tip pe care cancelarul german Angela Merkel vrea sa le vada in circulatie pana la sfarsitul acestui deceniu.