Volkswagen, cel mai mare grup auto european, şi-a redus deja prezenţa la saloanele auto tradiţionale, inclusiv cele de la Detroit şi Frankfurt, după izbucnirea scandalului manipulării emisiilor poluante în 2015.

În paralel, multe din evenimentele tradiţionale ale industriei auto au înregistrat o scădere a numărului de vizitatori după 2000, ceea ce i-a forţat pe mulţi producători să îşi regândească modul în care îşi cheltuiesc bugetele de marketing.

"Marca Volkswagen îşi revizuieşte în mod constant participarea la saloanele auto internaţionale. După ce a studiat acţiunile sale de comunicare pentru 2018 a decis că nu va participa la salonul de la Paris cu un stand propriu, optând mai degrabă pentru evenimente punctuale legale de produsele sale", a declarat un purtător de cuvânt de la Volkswagen, adăugând că marca ar putea organiza diferite activităţi de comunicare în capitala Franţei inclusiv test drive-uri.

Decizia celor de la VW constituie o lovitură dură pentru salonul auto mondial de la Paris, rebotezat 'Paris Motor Show'. Cel mai important salon auto din lume, după numărul de vizitatori, va fi organizat în prima parte a lunii octombrie. Şi alte mărci auto, precum Ford, Opel şi Volvo Cars, au anunţat că nu vor participa la salonul de la Paris.

În schimb, alte mărci din grupul Volkswagen, respectiv Audi, Skoda, Seat şi Porsche, şi-au confirmat prezenţa la evenimentul care va avea loc în perioada 2-3 octombrie la Porte de Versailles.

"Costurile excesive şi beneficiile reduse cu privire la legăturile cu consumatorii şi construire de imagine nu justifică eforturile. Saloanele auto sunt condamnate dac nu găsesc o nouă abordare", susţine Ferdinand Dudenhoeffer, director la Center for Automotive Research de la Universitatea Duisburg-Essen. Dudenhoeffer, fost director de marketing la Porsche, a estimat că în total grupul Volkswagen va cheltui până la 50 de milioane de euro la salonul de la Paris.

Unul din motivele scăderii numărului de vizitatori la saloanele auto tradiţionale este şi faptul că tehnologia a devenit principala platformă pentru automobilele conectate şi autonome, ceea ce atrage vizitatori şi expozanţi spre evenimente rivale precum saloanele Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas şi Mobile World Congress din Barcelona.