Vorbind la prima sa conferinţă de presă în calitate de director general, Diess, în vârstă de 59 de ani, a explicat că va analiza diferitele active din portofoliul VW, care includ Renk şi MAN Diesel, pentru a vedea dacă are sens păstrarea lor.

"Vom trece în revistă toate opţiunile", stabilind ce afaceri vor fi scoase la vânzare şi unde vom face investiţii, a declarat şeful VW.

Acesta şi-a exprimat îngrijorarea că disputa dintre SUA şi Rusia privind noile sancţiuni impuse de Washington ar putea afecta afacerile Volkswagen cu partenerul său rus GAZ Group.

"Evident că ne îngrijorează posibilele sancţiuni. Urmărim cu atenţie desfăşurarea evenimentelor. Dacă se va ajunge într-adevăr la sancţiuni împotriva GAZ, va trebui să ne revizuim relaţia de afaceri, dar asta nu va schimba angajamentul nostru faţă de piaţa rusă", a declarat Diess.

Grupul auto german Volkswagen a anunţat joi seară numirea şefului diviziei VW, Herbert Diess, în postul de director general, în cadrul unei restructurări de amploare care include regruparea multiplelor mărci de autoturisme în trei divizii şi pregătirea diviziei de camioane pentru o posibilă listare la bursă.

Toate aceste planuri au fost anunţate la finalul unei reuniuni de urgenţă a Consiliului de supervizare, la care s-a luat decizia înlocuirii directorului general Matthias Mueller cu Herbert Diess, precum şi restructurarea grupului care produce motociclete, autobuze, camioane şi mai multe mărci de autoturisme cum ar fi Volkswagen Bentley, Porsche, Audi, Scania şi Skoda.

Aceasta este cea mai mare restructurare a Volkswagen, după ce grupul a devenit un conglomerat, regrupând mai mult de 10 mărci sub conducerea lui Ferdinand Piech, unul dintre nepoţii lui Ferdinand Porsche, cel care a conceput legendarul model VW Beetle.

Conform planurilor, Volkswagen se va împărţi în şase noi domenii de activitate, plus un portofoliu pentru China, în cadrul eforturilor de descentralizare a responsabilităţilor şi de îmbunătăţire a eficienţei. Divizia de camioane şi autobuze va fi transformată într-o companie publică, un preludiu pentru o posibilă listare. Mărcile de autoturisme din cadrul grupului vor fi reorganizate în trei divizii: Volume, Premium şi Super Premium.

Matthias Mueller pleacă de la conducerea celui mai mare constructor auto mondial după doar trei ani. În luna septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante, scandal care a provocat demiterea directorului general de atunci Martin Winterkorn şi numirea lui Matthias Mueller.

În pofida amenzilor, a litigiilor judiciare şi a prejudicierii reputaţiei companiei în urma Dieselgate, grupul VW a raportat în 2017 vânzări record de 10,74 milioane de vehicule şi un profit de 11,6 miliarde de euro (14,3 miliarde de dolari).

VW ar putea obține 7 mld. euro din listarea diviziei de camioane

Şeful diviziei de camioane a Volkswagen vrea să ducă unitatea la "următorul nivel", producătorul auto german luând în considerare o listare la bursă, care ar catapulta divizia de 37 miliarde de dolari în rândul celor mai importante firme incluse în indicele principal DAX 30 al Bursei de la Frankfurt, transmite Bloomberg.

"Oferta Publică Iniţială (IPO) este doar una din opţiuni, o alta ar fi să emitem propriile noastre obligaţiuni. În ultimă instanţă va fi decizia acţionarilor", a afirmat Andreas Renschler, care supervizează brandurile de camioane MAN şi Scania.

Listarea diviziei de camioane a Volkswagen ar fi următoarea tranzacţie majoră din Germania de când Siemens Healthineers AG a obţinut recent 4,2 miliarde de euro (5,2 miliarde de dolari) într-o importantă Ofertă Publică Iniţială.

Unitatea grupului german care grupează camioanele MAN şi Scania şi vehiculele comerciale VW nu a reuşit să-şi reducă costurile iar Renschler a încercat să rezolve problema adâncind cooperarea internă şi accelerând eforturile de extindere a prezenţei diviziei pe plan global.

Divizia, care are 81.000 de angajaţi în 17 ţări, a vândut anul trecut 205.000 de vehicule comerciale, în creştere cu 11,6% faţă de 2016, în timp ce veniturile au urcat cu 12%, la 23,9 miliarde de euro.

Conducerea landului Saxonia Inferioară, al doilea mare acţionar al VW, şi-a exprimat sprijinul pentru listare, iar ministrul local al Economiei, Bernd Althusmann, care reprezintă landul în Consiliul de Supervizare al VW, a afirmat că este "încrezător că IPO va fi un succes".

Săptămâna trecută, VW a semnat un acord de cooperare cu subsidiara Hino a Toyota iar în 2016 a achiziţionat 17% din compania americană Navistar Inc. "Suntem foarte încântaţi de colaborarea cu Navistar", a afirmat Andreas Renschler.

Aceasta vrea să extindă prezenţa diviziei în China şi pe alte pieţe, unde este în urma rivalelor Daimler AG şi Volvo AB.

Publicaţia germană Der Spiegel a anunţat vineri că Volkswagen vrea să obţină până la şapte miliarde de euro din listarea diviziei de camioane. Grupul german intenţionează să vândă până la 25% din afacere în cadrul listării şi să păstreze o participaţie majoritară, susţine Der Spiegel.