Lipsa globală de cipuri pune pe ”hold” industria auto mondială. Țările lumii cer ajutorul Taiwanului pentru suplimentarea producției de semiconductori. Cum s-a ajuns la deficitul actual
Cipuri, semiconductori
Autoritățile din Taiwan a anunţat că au primit solicitări prin canalele diplomatice să sprijine sectorul auto, afectat de lipsa semiconductorilor, şi au cerut firmelor locale de tehnologie să furnizeze "asistenţă deplină", transmite Reuters.
Producătorii auto din întreaga lume, printre care Ford Motor, Subaru Corp, Toyota Motor Corp, Volkswagen AG, Nissan Motor şi Fiat Chrysler, închid liniile de asamblare din cauza lipsei de cipuri pentru industria auto.
Cei mai mari producători mondiali de semiconductori au decis anul trecut să îşi redirecţioneze capacităţile dinspre producţia de cipuri destinate industriei auto, unde vânzările au scăzut din cauza pandemiei, spre cipuri pentru companiile care produc smartphone-uri, sisteme de jocuri video şi alte dispozitive tech, pentru care cererea a rămas la un nivel ridicat.
În aceste condiţii, producătorii auto suferă de pe urma lipsei de cipuri, care sunt utilizate de pe o gamă largă de aplicaţii precum sisteme de asistenţă şi controlul navigaţiei. În medie, un autoturism utilizează între 50 şi 150 de cipuri.
Executivul din Taiwan, unde este sediul producătorului de cipuri Taiwan Semiconductor Manufacturing Co Ltd (TSMC), a confirmat că fost contactat de guverne străine în problema cipurilor pentru industria auto.
"De la finalul anului trecut, prin canalele diplomatice am primit solicitări din ţări relevante, din cauza lipsei de cipuri pentru industria auto", a informat Ministerul Afacerilor Economice din Taiwan, după ce presa a anunţat că ministrul german al Economiei, Peter Altmaier, le-a scris autorităţilor din Taiwan despre această problemă.
"Situaţia pe partea de furnizare şi cerere este strâns legată de planurilor fabricilor care produc cipuri pentru industria auto de a-şi reduce stocurile în afara sezonului", a precizat Ministerul Afacerilor Economice din Taiwan. Instituţia a confirmat că a demarat discuţii cu furnizorii interni de cipuri ca răspuns la solicitările din alte state şi "a cerut producătorilor de cipuri să furnizeze asistenţă deplină", scrie Agerpres.
Şi TSMC a informat că problema lipsei de cipuri pentru industria auto este extrem de importantă pentru companie. "Este prioritatea noastră, şi TSMC lucrează cu clienţii din industria auto pentru rezolvarea problemei", se arată în comunicatul TSMC.
Volkswagen vrea despăgubiri de la furnizorii săi Bosch şi Continental
În paralel, Volkswagen ia în considerare posibilitatea de a solicita despăgubiri de la furnizorii săi Bosch şi Continental, din cauza lipsei semiconductorilor, a anunţat duminică publicaţia Automobilwoche.
Citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, Automobilwoche a informat că Volkswagen este în negocieri cu furnizori alternativi de semiconductori dar există temeri că grupul auto va trebui să plătească mai mult.
Volkswagen vrea să se asigure că atât Bosch, cât şi Continental, împart povara şi vor compensa parţial compania pentru costurile suplimentare, susţine publicaţia germană.
Contactat de Reuters, un purtător de cuvânt al Volkswagen nu a dorit să comenteze, în timp ce oficialii Bosch şi Continental nu au răspuns imediat solicitărilor de a comenta informaţia.
Bosch este gata să discute în timp util problema direct cu clienţii şi furnizorii săi, a precizat Automobilwoche.
Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de 25 de ani. Pe lângă centrul de cercetare - dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnică liniară, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie.
De asemenea, toate cele cinci divizii Continental sunt reprezentate în România. Continental deţine şapte unităţi de producţie şi patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Braşov şi Iaşi.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS