Deficitul global de cipuri începe să afecteze industria auto. Ford, Toyota şi Nissan anunță că vor reduce producţia în această lună
Fabrica Toyota
Ford Motor, Toyota Motor şi Nissan Motor au anunţat, vineri, că vor reduce producţia de vehicule în această lună, din cauza deficitului de semiconductori, devenind ultimii dintr-o serie de producători auto afectaţi de lipsa cipurilor.
Honda Motor a anunţat la rândul său, vineri, că producţia sa din Japonia ar putea fi afectată de oferta insuficientă de semiconductori.
Producătorii de automobile şi producătorii de electronice se confruntă cu o penurie globală de cipuri, deoarece cererea consumatorilor a revenit din cauza pandemiei coronavirusului, provocând întârzieri în producţie.
Analistul Credit Suisse, Daniel Levy, a declarat într-o notă de cercetare că problemele legate de furnizarea cipurilor pot limita producţia auto pe termen scurt pentru industrie, scrie News.ro.
Producătorul american de autovehicule Ford a declarat că va opri producţia la fabrica de asamblare din Louisville, Kentucky, care construieşte SUV-urile Ford Escape şi Lincoln Corsair, devansând o săptămână de pauză programată pentru mai târziu în acest an.
Toyota va reduce producţia de camionete de dimensiuni mari Tundra la uzina din San Antonio, Texas, dar purtătorul de cuvânt Scott Vazin nu a ştiut să spună imediat cu câte vehicule.
”Vom restrânge producţia”, a spus el, adăugând că nu vor fi afectate alte vehicule americane.
Ford a refuzat să identifice furnizorul de cipuri şi purtătoarea de cuvânt Kelli Felker a declarat că compania speră ca fabrica să funcţioneze din nou săptămâna următoare.
Nissan a declarat că intenţionează să reducă producţia Note, o maşină electrică hibridă, la uzina Oppama din prefectura Kanagawa, Japonia, dar nu a oferit detalii cu privire la dimensiunea reducerii producţiei.
Ziarul Nikkei a relatat că Nissan îşi va reduce, în ianuarie, producţia de vehicule Note la uzina Oppama la aproximativ 5.000 de unităţi, de la cele 15.000 de unităţi planificate iniţial.
”Un deficit global de semiconductori a afectat achiziţia de piese din sectorul auto. Ca urmare a acestui deficit, fabrica Oppama din Japonia va ajusta volumul în ianuarie, reducând producţia Nissan NOTE”, a anunţat Nissan într-un comunicat.
Grupul german Volkswagen a anunţat luna trecută că se confruntă cu o penurie în aprovizionarea cu semiconductori şi că va ajusta producţia la uzinele din China, America de Nord şi Europa.
Honda a început, de asemenea, ”să vadă un anumit impact asupra aprovizionării cu piese”, a spus un purtător de cuvânt al companiei. El a adăugat că compania examinează ajustările producţiei pentru fiecare model de maşină.
Honda îşi va micşora mai întâi producţia cu aproximativ 4.000 de unităţi în această lună, afectând în principal modelul subcompact Fit, fabricat la o uzină din oraşul Suzuka din prefectura Mie, a relatat, vineri, ziarul Nikkei.
Un incendiu masiv la o fabrică de cipuri deţinută de Asahi Kasei Microdevices Corp (AKM), o divizie a Asahi Kasei, din sudul Japoniei, produs în octombrie, a afectat şi aprovizionarea cu semiconductori.
În timp ce stocurile de cipuri ale Honda sunt asigurate până în februarie, compania este ”în prezent evaluată pentru aprovizionarea ulterioară”, a spus purtătorul de cuvânt.
Separat, compania chineză GAC a anunţat că o companie mixtă cu Honda a primit avertismente cu privire la furnizarea anumitor modele, dar nu a dat detalii. Dongfeng Motor din China, care are şi un parteneriat cu Honda, nu a răspuns imediat la o cerere de comentarii.
Mai multe despre:
#cipuri#industria auto
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS