Ford oprește, timp de o lună, producţia la una dintre uzinele sale din Germania, din cauza lipsei de cipuri, care afectează industria auto
Ford Puma
Constructorul auto american Ford a decis să oprească, timp de o lună, producţia la una dintre uzinele sale din Germania, ultimul semnal că lipsa de cipuri de computere pune presiuni asupra producătorilor de automobile şi le ameninţă revenirea după pandemie, informează CNN.
Ford a precizat că uzina sa de la Saarlouis va fi închisă, începând de luni, 18 ianuarie, şi până la data de 19 februarie, din cauza lipsei de cipuri şi a cererii slabe. La această uzină este produs modelul Focus, cel mai popular autoturism Ford din Europa, şi lucrează aproximativ 5.000 de angajaţi.
"Urmărim îndeaproape situaţia şi ajustăm orarul de producţie pentru a reduce efectul asupra angajaţilor, furnizorilor, clienţilor şi dealerilor din Europa", a declarat un purtător de cuvânt de la Ford. "La acest moment, nu preconizăm acţiuni similare la celelalte facilităţi de producţie europene", a adăugat purtătorul de cuvânt.
Săptămâna trecută, Ford a fost nevoit să închidă o uzină din Louisville, statul Kentucky, tot din cauza lipsei de semiconductori, însă decizia de închidere a uzinei din Germania sugerează că problema care îi afectează pe toţi constructorii auto ar putea să se agraveze.
Cei mai mari producători mondiali de semiconductori au decis anul trecut să îşi redirecţioneze capacităţile dinspre producţia de cipuri destinate producătorilor auto, ale căror vânzări au scăzut din cauza pandemiei, spre cipuri pentru companiile care produc smartphone-uri, sisteme de jocuri video şi alte dispozitive tech pentru care cererea a rămas la un nivel ridicat.
În aceste condiţii, Volkswagen, Fiat Chrysler, Toyota, Nissan şi Honda sunt doar câţiva dintre producătorii auto care suferă de pe urma lipsei de cipuri, care sunt utilizate de pe o gamă largă de aplicaţii precum sisteme de asistenţă şi controlul navigaţiei. În medie, un autoturism utilizează între 50 şi 150 de cipuri.
Ford Motor Company este o companie globală cu sediul în Dearborn, Michigan. Compania proiectează, produce, comercializează şi furnizează o linie completă de autoturisme, camioane, SUV-uri, vehicule electrificate marca Ford şi vehicule de lux Lincoln, oferă servicii financiare prin Ford Motor Credit Company şi urmăreşte să ocupe poziţii de top în domeniul electrificării, vehiculelor autonome şi soluţiilor de mobilitate. Ford are aproximativ 190.000 de angajaţi în întreaga lume.
Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS