La finalul lunii februarie, cota de piata a Dacia in Germania se situa la 1,5%. 

Vanzarile Dacia au scazut cu 16,2%, la 2.878 de unitati la nivelul lunii februarie comparativ cu aceeasi luna din 2014, marca romaneasca detinand o cota de piata de 1,3%. 

Piata auto germana a inregistrat un avans de 4,6% in primele doua luni din acest an fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 434.591 de unitati. 

Cele mai mari cresteri ale inmatricularilor in lunile ianuarie-februarie au fost inregistrate de Lexus, cu 81,5%, la 245 de unitati, Jeep, cu un avans de 74,4%, la 2.037 de unitati, si Mitsubishi, cu o urcare de 65,1%, la 4.601 unitati. 

La polul opus s-au aflat Chevrolet, cu o scadere de 97,9% a vanzarilor, la 69 de unitati, Lancia, cu un declin de 39,4%, la 106 unitati, si Jaguar, cu o coborare de 29,2%, la 459 unitati. 

Inmatricularile de masini noi ale marcii Renault, parte a grupului cu acelasi nume, care detine si Dacia, au scazut in ianuarie-februarie cu 3,8%, la 12.870 de autoturisme comparativ cu aceeasi perioada din 2014. Renault detine o cota de piata de 3% in Germania. 

Livrarile liderului pietei auto germane, Volkswagen, au crescut cu 13,4% in primele doua luni ale anului, la 101.835 de autoturisme, cel mai mare producator auto european avand o cota de piata de 23,5%. 

Germania este a doua piata ca marime pentru Dacia, dupa Franta.

Vanzarile de autoturisme Dacia noi in Germania au crescut cu 7,5% anul trecut comparativ cu 2013, la 48.907 unitati. 

In Franta, inmatricularile de autoturisme Dacia noi au scazut cu 15,8% in primele doua luni ale anului comparativ cu acelasi interval din 2014, la 15.199 de unitati, marca romaneasca avand o cota de 5,42%, in coborare fata de anul trecut, potrivit Asociatiei Constructorilor Francezi de Automobile. 

In primele doua luni din 2014, inmatricularile de automobile personale Dacia s-au situat la 18.044 unitati, in timp ce cota de piata a fost de 6,76%.  Dacia a consemnat o scadere de 27,2% a livrarilor de autoturisme personale la nivelul lunii februarie, la 6.602 unitati de la 9.063 unitati in februarie 2014. 

Dintre modelele Dacia, Sandero se afla pe locul 11 in clasamentul celor mai bine vandute modele de pe piata franceza, cu 6.756 de unitati comercializate si o cota de piata de 2,9%, urmat de Duster, cu 5.544 de autoturisme noi inmatriculate in primele doua luni ale anului si o cota de 2%.  In top 100 se mai afla Dacia Lodgy, pe pozitia 62, cu 1.017 unitati livrate si o cota de 0,4%, Logan MCV II, pe locul 73, cu 979 de unitati si o cota de 0,3%, precum si Dacia Dokker, pe locul 88, cu 746 unitati si o cota de 0,3%. 

Piata auto franceza a inregistrat un avans de 5,1% in lunile ianuarie-februarie fata de aceeasi perioada din 2014, cele mai mari cresteri procentuale fiind consemnate de Smart, de 94,8%, 957 la unitati, Hyundai, cu un avans de 77,1%, la 4.131 unitati si BMW Mini, cu o urcare de 57,8%, la 3.021 unitati. 

La polul opus s-au aflat Chevrolet, cu o scadere a inmatricularilor cu 98,8%, la 30 de unitati, Rolls Royce, cu un declin de 75% si doar un automobil nou inmatriculat in primele doua luni ale anului si Lancia, cu o coborare de 37,6%, la 525 de unitati. 

Inmatricularile grupului Renault, care detine si Dacia, au scazut cu 0,7%, la 69.370 autoturisme in lunile ianuarie-februarie din acest an fata de aceeasi perioada din 2014.  Cu o cota de 24,75%, Renault este al doilea mare producator din Franta, in urma grupului PSA Peugeot Citroen, care detine o cota de piata de 30,24%. 

Cel mai mare producator auto francez a inregistrat o crestere a numarului de inmatriculari de 2,3% in primele doua luni ale anului, la 84.766 de unitati.  Avansul inmatricularilor de masini noi al constructorilor straini prezenti pe piata din Franta a fost de10,6%, la 125.978 unitati, mult peste cresterea de 1% inregistrata de producatorii francezi. Cu 154.322 de automobile noi inmatriculate in ianurie-februarie, acestia din urma continua insa sa aiba o cota de piata superioara, de 55,06%. 

Grupul Volkswagen a consemnat un avans de 3% al inmatricularilor de autoturisme noi in primele doua luni ale anului, la 34.939 unitati.

Inmatricularile Dacia in Marea Britanie au crescut cu 18,4% in primele doua luni

Inmatricularile de autoturisme Dacia noi au avansat cu 18,4% in primele doua luni din 2015 fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 2.189 de unitati, de doua ori mai rapid decat piata, care a consemnat o crestere de 8,3%.  Dacia a livrat in primele doua luni ale anului trecut 1.848 de masini noi, potrivit Asociatiei britanice a producatorilor si dealerilor de masini (SMMT). Cota de piata a marcii romanesti a urcat la 0,91% in primele doua luni din acest an, de la 0,83% in intervalul similar din 2013. 

Piata auto britanica a avansat cu 8,2% in ianuarie-februarie fata de acelasi interval din 2014, la 241.814 de unitati, februarie fiind a 36-a luna consecutiva de crestere. 

Mitsubishi este brandul cu cea mai mare crestere pe piata britanica, de 163,2%, la 2.361 unitati, in spatele sau aflandu-se Maserati, cu un avans de 105,9%, la 173 unitati, si Jeep, cu o urcare de 93,4%, la 532 unitati. 

La polul opus s-au situat marcile Mia, Perodua si Proton, care nu au vandut niciun autoturism in lunile ianuarie-februarie.  Ford Fiesta, cu 12.770 de unitati vandute in primele doua luni, reprezinta cel mai bine vandut model in Marea Britanie, fiind urmat de Vauxhall Corsa (9.709 unitati) si Volkswagen Golf (7.564 unitati). 

Inmatricularile de masini noi ale marcii Renault, parte a grupului cu acelasi nume, care detine si Dacia, au crescut cu 22,7%, la 4.725 de unitati in perioada analizata. La finalul primelor doua luni din 2015, Ford era brandul cu cea mare cota pe piata britanica, de 12,9%, vanzarile marcii situandu-se la 31.338 unitati.