Profitul Renault a urcat la 1,99 mld. euro anul trecut, pe fondul cresterii vanzarilor Dacia
Renault, al treilea mare producator auto european, a inregistrat un profit net de 1,99 miliarde de euro anul trecut, in urcare cu 1,3%, comparativ cu 2013, datorita avansului volumului vanzarilor in Europa, generat in principal de Dacia, si cresterii preturilor in afara Europei.
Profitul net al grupului s-a situat la 695 de milioane de euro in 2013, cresterea de anul trecut fiind peste asteptarile analistilor, care anticipau un profit de 1,8 miliarde de euro, potrivit MarketWatch.
Profitul operational al grupului francez a urcat anul trecut la 1,6 miliarde euro, reprezentand 3,9% din venituri, de la 1,24 miliarde de euro in 2013, potrivit raportului financiar publicat joi de Renault.
De asemenea, veniturile Renault au avansat cu 0,3%, la 41,05 miliarde de euro de la 40,9 miliarde de euro in perioada analizata, in urma cresterii volumului vanzarilor cu 3,2%, la 2,71 milioane de unitati.
Vanzarile grupului francez in Europa au depasit ritmul de crestere al pietei, urcand cu 12,5%, la 1,46 milioane de unitati, in conditiile in care piata auto europeana si-a revenit in 2014, avansand cu 5,7%, dupa sase ani consecutivi de scadere.
Pentru al doilea an consecutiv, Dacia a inregistrat cea mai mare crestere a cotei de piata dintre brandurile prezente in Europa, de 0,4 puncte procentuale, la 2,5%, se arata in raportul financiar al grupului francez.
Inmatricularile de autoturisme si vehicule comerciale usoare Dacia au avansat cu 24,5% in Europa, la 361.544 unitati anul trecut fata de 290.498 unitati in 2013.
Cu aproape 106.000 de unitati, Franta este cea mai mare piata a Dacia, cota sa ridicandu-se la 4,88%, ceea ce o plaseaza pe locul 5 in topul marcilor cele mai vandute in Hexagon. Aceasta performanta este sustinuta de succesul modelelor Duster si Sandero.
Vanzarile Dacia la nivel global au urcat cu 19% anul trecut, la 511.000 de autovehicule comparativ cu 429.596 in 2013.
Rezultatele grupului Renault au fost afectate de evolutia pietei din Rusia, acolo unde grupul detine, alaturi de partenerul Nissan, o participatie majoritara la producatorul AvtoVaz.
Producatorul francez estimeaza ca cererea de autovehicule la nivel global va creste cu 2% in acest an, un avans similar fiind anticipat si pentru piata europeana.
Actiunile Renault au urcat cu 8,4% la bursa din Paris, in urma publicarii rezultatelor financiare pe anul trecut, marcand cel mai mare avans din octombrie 2012 pana in prezent. Titlurile grupului au crescut cu 23% in acest an, valoarea de piata a companiei situandu-se la 22 miliarde de euro, potrvit Bloomberg.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS