Inca un gigant auto pacaleste testele de poluare. UE lanseaza infringementul impotriva Italiei, din cauza emisiilor automobilelor Fiat Chrysler
Fiat Chrysler Automobiles
Uniunea Europeana lanseaza, miercuri, prima etapa a unei proceduri de infringement impotriva Italiei, pentru ca nu a verificat acuzatiile ca Fiat Chrysler a trisat la testele de poluare, in urma scandalului dieselgate de la grupul german Volkswagen, au declarat surse europene, citate de Reuters.
Oficialii UE au devenit tot mai frustrati din cauza conflictelor dintre guverne si industria auto, iar procedura de infringement impotriva Italiei este cel mai puternic instrument aflat la dispozitia Comisiei Europene, prin care poate obliga tarile sa ia masuri impotriva automobilelor diesel care polueaza cu oxid de nitrogen.
Autoritarile de reglementare ale UE sustin ca Italia nu a reusit sa le convinga ca asa-numitele dispozitive de aparare, folosite pentru reglarea emisiilor vehiculelor, in afara laboratoarelor de testare, sunt justificate.
”Oficialii italieni trebuie sa ofere informatii suplimentare care sa ne convinga sa dispozitivele utilizate de Fiat pe automobilele sale sunt justificate si pot fi considerate legale”, a spus una dintre surse, potrivit News.ro.
Ministerul italian al Transporturilor nu a fost disponibil pentru comentarii. In februarie, acesta a spus ca teste noi efectuate pe vehiculele Fiat Chrysler nu au identificat softuri ilegale.
Dispozitivele de aparare sunt interzise de legislatia uE din 2007. Folosirea lor a ajuns din nou in atentie dupa recunoasterea de catre Volkswagen, in SUA, a faptului ca a folosit softuri pentru mascarea emisiilor poluante ale vehiculelor diesel.
Producatorii auto au argumentat ca nu au facut nimic ilegal, citand exceptiile care le permit sa opreasca sistemele de control al emisiilor atunci cand este necesar pentru siguranta sau pentru protejarea motoarelor.
In decembrie 2016, Comisia a lansat investigatii impotriva a cinci state, intre care Germania, Marea Britanie si Spania, pentru ca nu au supravegheat corect industria auto.
In pofida acuzatiilor impotriva propriilor producatori auto, Germania a acuzat Fiat Chrysler ca foloseste un dispozitiv ilegal pentru a reduce controlul emisiilor dupa 22 de minute, perioada care depaseste durata testelor oficiale.
Dupa ce Italia a respins acuzatiile Germaniei, ca foloseste un soft ascuns pe modelele Fiat 500X, Fiat Doblo si Jeep Renegade, Berlinul a cerut Bruxelles-ului sa medieze disputa. Medierea s-a incheiat in martie, fara rezultate notabile.
Potrivit sistemului actual pe care Comisia incearca sa il reformeze, autoritatile nationale de reglementare aproba noile modele de automobile si au puterea de a supraveghea producatorii. Dupa aprobare, vehiculele pot fi vandute oriunde in UE.
Actiunile de miercuri a UE impotriva Fiat Chrysler va fi prima etapa a procedurii de infringement.
Mai multe despre:
#scandalul emisiilor#Dieselgate#Fiat Chrysler Automobiles#procedura de infringement
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS