Romania nu a aplicat sanctiuni gigantului Volkswagen, in scandalul emisiilor poluante. Despagubirile acordate in SUA depasesc 15 mld. dolari
Volkswagen
Registrul Auto Roman (RAR) nu a aplicat sanctiuni reprezentantilor grupului Volkswagen (VW), pentru ca autovehiculele destinate pietei europene, inclusiv cele care au ajuns in Romania, au fost echipate dispozitive de manipulare a emisiilor poluante, scrie Mediafax.ro.
Potrivit informatiilor furnizate de RAR, la solicitarea agentiei de presa, autovehicule produse de grupul Volkswagen, destinate pietei europene, la care au fost utilizate anumite dispozitive sau tehnici de manipulare a emisiilor poluante care ar influenta valorile oxizilor de azot, detin omologare CE de tip. In astfel de cazuri, legislatia europeana impune remedierea neconformitatilor prin actiunea de rechemare a vehiculelor.
De altfel, autoritatea de omologare germana KBA, cea care a acordat majoritatea omologarilor comunitare, nu a retras omologarile CE de tip respective si nu a impus producatorului identificarea si aplicarea unor solutii de remediere a problemelor constatate.
“Masurile de remediere si calendarul de aplicare au fost prezentate de constructor catre autoritatea de omologare germana (KBA), iar dupa identificare si aprobare, KBA a transmis celorlalte autoritati de omologare calendarul de punere in aplicare a masurilor. Conform comunicarilor oficiale, KBA permite implementarea masurilor treptat, dupa efectuarea unor testari multiple, luand in considerare o multitudine de particularitati ale vehiculelor carora le sunt destinate. Masura se adreseaza, de regula, unor vehicule in functiune, cu grade diferite de utilizare si de intretinere. Ulterior, autoritatea de omologare germana informeaza punctual, pentru fiecare lot de vehicule care au caracteristici similare, punerea pe piata a modalitatii de remediere”, informeaza RAR, potrivit Mediafax.ro.
Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Grupul german a anuntat, anul trecut, ca va plati 15,3 miliarde de dolari, dupa ce a recunoscut ca ani de zile a folosit un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel in SUA, acceptand sa rascumpere vehiculele de la consumatori si sa furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.
Volkswagen nu aplica, insa, aceeasi masura si in Europa, unde s-a angajat sa repare toate masinile implicate in scandalul emisiilor pana in toamna aestui an, fara a acorda despagubiri, ca in SUA.
Comisarul pentru justitie, consumatori si egalitate de gen, Vera Jourova, anunta, in septembrie, ca s-a intalnit cu un membru al Consiliului de Administratie al Volkswagen, care a dat asigurari ca va fi prezentat un plan pentru informarea clientilor cu privire la necesitatea reparatiilor, astfel incat masinile sa indeplineasca normele UE privind emisiile de oxid de azot.
De asemenea, grupul german a promis ca pana in toamna anului 2017 va repara toate masinile din Europa echipate cu softul care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel si va oferi clientilor un certificat de conformitate, a anuntat Christian Wigand, purtator de cuvant al comisarului pentru justitie, consumatori si egalitate de gen.
Vera Jourova lucreaza, totodata, cu grupurile de clienti ai VW pentru a presa grupul german sa-si compenseze clientii din Europa, asa cum s-a intamplat in SUA in urma scandalului emisiilor.
De cealalta parte, seful producatorului auto, Matthias Mueller, a respins solicitarile ca VW sa compenseze clientii europeni din cauza scandalului emisiilor, asa cum s-a intamplat in SUA. Mueller a declarat, pentru publicatia germana Welt am Sonntag, ca un acord similar ar fi neadecvat si imposibil din punct de vedere financiar.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS