Scandalul emisiilor ia amploare la Paris. BEI cere Frantei sa investigheze cum a folosit Renault imprumuturile bancii
Renault. Getty Images/Guliver
Banca Europeana pentru Investitii (BEI) a cerut justitiei franceze sa afle daca imprumuturi de 800 de milioane de euro acordate Renault ar fi putut fi folosite la dezvoltarea unor motoare diesel care au inselat testele de poluare, potrivit unor documente obtinute de Reuters.
BEI, divizia de investitii a UE, a scris judecatorilor care conduc o investigatie de frauda impotriva Renault, care se bazeaza pe concluziile preliminare ca motoarele diesel al Renault, la fel ca cele ale Volkswagen, au fost configurate pentru a manipula testele pentru emisiile de oxid de nitrogen.
Renault, care a negat ca ar fi incalcat legislatia sau reglementarile referitoare la emisii, nu a comentat vineri. Reprezentantii procuraturii din Paris nu au raspuns solicitarilor pentru comentarii, scrie News.ro.
Incepand din 2009, BEI a acordat imprumuturi preferentiale de peste 8 miliarde de dolari pentru sustinerea dezvoltarii unor vehicule cu emisii reduse de dioxid de carbon unor producatori auto precum VW, care a recunoscut in 2015, in urma unei investigatii in SUA, ca a folosit softuri ilegale pentru manipularea testelor de poluare ale automobilelor diesel.
Tehnologiile finantate de BEI au inclus si motoare diesel, pentru ca emit mai putin dioxid de carbon decat motoarele pe benzina. Recent s-a dovedit ca automobilele diesel depasesc de mai multe ori limitele legale pentru emisiile de oxid de nitrogen.
”BEI a acordat Renault mai multe imprumuturi pentru finantarea unor proiecte intre care cercetarea si dezvoltarea pentru reducerea emisiilor de dioxit de carbon ale vehiculelor (de peste 800 de milioande de euro)”, a spus investigatorul sef pentru frauda al bancii judecatorilor francezi.
Renault a rambursat doua imprumuturi de cate 400 de milioane de euro, acordate de BEI in 2009 si 2013, iar o facilitate de 180 milioane de euro nu are legatura cu automobile diesel.
Actiunile Renault au scazut cu 7,8% in trei zile, capitalizarea scazand cu 2 miliarde de euro, in urma aparitiei in presa a unor fragmente dintr-un raport din noiembrie al agentiei franceze de protectie a consumatorilor de fraude, DGCCRF.
In baza descoperirilor agentiei, procurorii au deschis in ianuarie o investigatie sub acuzatia de frauda adusa Renault si directorului general Carlos Ghosn. Daca va fi gasit vinovat, grupul Renault poate fi amendat cu pana la 10% veniturile anuale, respectiv 3,58 miliarde de euro.
Pe acelasi subiect: