Scandalul emisiilor ia amploare la Paris. BEI cere Frantei sa investigheze cum a folosit Renault imprumuturile bancii
Renault. Getty Images/Guliver
Banca Europeana pentru Investitii (BEI) a cerut justitiei franceze sa afle daca imprumuturi de 800 de milioane de euro acordate Renault ar fi putut fi folosite la dezvoltarea unor motoare diesel care au inselat testele de poluare, potrivit unor documente obtinute de Reuters.
BEI, divizia de investitii a UE, a scris judecatorilor care conduc o investigatie de frauda impotriva Renault, care se bazeaza pe concluziile preliminare ca motoarele diesel al Renault, la fel ca cele ale Volkswagen, au fost configurate pentru a manipula testele pentru emisiile de oxid de nitrogen.
Renault, care a negat ca ar fi incalcat legislatia sau reglementarile referitoare la emisii, nu a comentat vineri. Reprezentantii procuraturii din Paris nu au raspuns solicitarilor pentru comentarii, scrie News.ro.
Incepand din 2009, BEI a acordat imprumuturi preferentiale de peste 8 miliarde de dolari pentru sustinerea dezvoltarii unor vehicule cu emisii reduse de dioxid de carbon unor producatori auto precum VW, care a recunoscut in 2015, in urma unei investigatii in SUA, ca a folosit softuri ilegale pentru manipularea testelor de poluare ale automobilelor diesel.
Tehnologiile finantate de BEI au inclus si motoare diesel, pentru ca emit mai putin dioxid de carbon decat motoarele pe benzina. Recent s-a dovedit ca automobilele diesel depasesc de mai multe ori limitele legale pentru emisiile de oxid de nitrogen.
”BEI a acordat Renault mai multe imprumuturi pentru finantarea unor proiecte intre care cercetarea si dezvoltarea pentru reducerea emisiilor de dioxit de carbon ale vehiculelor (de peste 800 de milioande de euro)”, a spus investigatorul sef pentru frauda al bancii judecatorilor francezi.
Renault a rambursat doua imprumuturi de cate 400 de milioane de euro, acordate de BEI in 2009 si 2013, iar o facilitate de 180 milioane de euro nu are legatura cu automobile diesel.
Actiunile Renault au scazut cu 7,8% in trei zile, capitalizarea scazand cu 2 miliarde de euro, in urma aparitiei in presa a unor fragmente dintr-un raport din noiembrie al agentiei franceze de protectie a consumatorilor de fraude, DGCCRF.
In baza descoperirilor agentiei, procurorii au deschis in ianuarie o investigatie sub acuzatia de frauda adusa Renault si directorului general Carlos Ghosn. Daca va fi gasit vinovat, grupul Renault poate fi amendat cu pana la 10% veniturile anuale, respectiv 3,58 miliarde de euro.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS