Premierul Frantei se opune unei fuziuni intre Renault si Nissan
            Guvernul de la Paris vrea ca alianta dintre Renault si Nissan sa continue si se va opune unei fuziuni intre cei doi producatori auto, a afirmat duminica premierul francez, Manuel Valls, noteaza Bloomberg.
Saptamana trecuta, directori ai Nissan s-au declarat preocupati de cresterea influentei Guvernului francez la Renault.
Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault. Cu toate acestea, Nissan nu are in prezent drepturi de vot la Renault, in timp ce statul francez, care in aprilie si-a majorat participatia detinuta la Renault de la 15% la 19,7%, a reusit sa-si dubleze drepturile de vot la constructorul auto.
Surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul au declarat pentru Reuters ca ministrul francez al Economiei, Emmanuel Macron, face presiuni asupra sefului Renault, Carlos Ghosn, sa initieze o fuziune completa cu partenerul de alianta Nissan, in termenii doriti de Guvernul de la Paris.
Vineri a fost convocata o reuniune extraordinara a Consiliului de Administratie de la Renault, pe fondul tensiunilor crescute dintre Guvernul francez si grupul auto pe tema aliantei dintre Renault si Nissan.
Manuel Valls a dezmintit informatiile privind fuziunea, exprimandu-si speranta ca actuala alianta va continua.
"Statul isi joaca pe deplin rolul in alianta, ca actionar. In acelasi timp, avem deplina incredere in directorii Nissan si Renault", a precizat oficialul francez.
El a reafirmat ca Executivul si-ar putea reduce participatia detinuta la Renault de la 19,7% la aproximativ 15%.
Alte surse sustin ca directorul general al aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a ignorat solicitarile autoritatilor de la Paris si in schimb ar putea reactiva propriile sale planuri privind consolidarea. Acestea includ o fuziune completa, dar cu o influenta mai redusa a Guvernului de la Paris, listarea la bursele de la Tokyo si Paris si stabilirea unui alt sediu central.
Nissan a propus modificarea termenilor aliantei cu Renault prin majorarea participatiei pe care grupul nipon o detine la partenerul francez, in ideea de a echilibra relatia dintre cei doi parteneri in conformitate cu noile realitati economice, apreciaza sursele.
Anul trecut, Nissan a vandut un numar de doua ori mai mare de autovehicule decat Renault si a contribuit cu cea mai mare parte, 1,56 miliarde de euro, la profitul total de 1,9 miliarde de euro realizat de Renault.
Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.
 VOYO

  RON
  RON
  RON
  RON
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
            
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”            
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
            
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
            
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
            
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa            
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
            
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
            
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
            
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate            
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing            
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături            
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                            
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                            
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS