Maure, Dacia Renault: Una dintre slabiciunile Romaniei este ca nu are o piata interna a autovehiculelor noi. Importa trei masini vechi la una noua
Romania nu are o piata interna a autovehiculelor noi, ceea ce reprezinta o slabiciune puternica, a declarat, marti, Nicolas Maure, director general Dacia Renault Romania.
"Renault a preluat Dacia in 1999, deci acum 15 ani, desi eram prezenti in Romania printr-un acord semnat, in 1968, pentru Dacia 1100 si Dacia 1300. Suntem pe locul 3 pentru cumparatorii privati din Franta, ceea ce este un lucru bun (...) Romania nu are o piata interna a autovehiculelor noi, ceea ce reprezinta o slabiciune puternica. Romania importa trei masini vechi la una noua. Piata a scazut de la 350.000 de unitati noi, la mai putin de 100.000 masini, in prezent. Este crucial sa gasim cai prin care sa repornim piata de automobile din tara. Vrem sa gasim cai pentru ca autoritatile si colegii nostri sa creasca piata auto interna", a afirmat Maure, in cadrul Forumului Investitorilor Straini, citat de Agerpres.
Pe de alta parte, seful Dacia Renault Romania a mentionat ca planurile companiei vizeaza dezvoltarea activitatilor de inginerie si tehnologie in tara noastra si, implicit, crearea unor sisteme hibrid si de vehicule autonome.
"Nu mai putem sa ne bazam numai pe costurile destul de competitive. Costul fortei de munca este unul, iar celelalte sunt legate de energie, logistica si infrastructura, respectiv autostrazi. Taxele sunt destul scazute. Fabrica de la Pitesti, Mioveni, nu este total automatizata, in prezent, dar se va intampla asta in anii urmatori. Vom continua sa dezvoltam activitatile de inginerie si tehnologiile in Romania si vom trece de la o inginerie mecanica la noi domenii, precum sisteme de navigare conectate la internet si sisteme hibrid care vor duce pana la urma la crearea unor vehicule autonome. Vom cauta mai multi ingineri pe partea de constructie si vom introduce tehnologii digitale, astfel incat modul in care se va opera in magazinele de prezentare va fi foarte diferit", a subliniat Nicolas Maure.
In primele noua luni din 2015, vanzarile de autovehicule noi au crescut in Romania cu 16,2%, pana la 85.511 de unitati, comparativ cu acelasi interval din 2014, acest trend fiind sustinut in continuare de achizitiile realizate de persoanele juridice, cu o pondere in scadere, de 73%, potrivit APIA.
In ceea ce priveste segmentul autovehiculelor rulate, statistica releva faptul ca, in primele trei trimestre din 2015, acestea au consemnat un avans de 12,5%, comparativ cu perioada similara din anul precedent, respectiv circa 180.000 de unitati fata de aproximativ 160.000.
La capitolul productie nationala, in septembrie 2015, s-au inregistrat 41.784 de autovehicule, cu 18,4% mai putine decat luna similara din 2014. Per total, in perioada ianuarie - septembrie 2015, productia totala de autovehicule s-a situat la 298.355 de unitati, in crestere cu 3,8% fata de perioada similara din anul precedent. Dintre acestea, 259.570 unitati au fost produse de Dacia si 38.785 de catre Ford.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS