Renault vrea sa obtina legendara marca auto sovietica Moskvitch. Analistii cred ca proprietarul Dacia ar putea-o relansa pentru a-si consolida pozitia pe segmentul automobilelor ieftine
Renault a initiat o procedura in Rusia pentru obtinerea Moskvitch, ceea ce inseamna ca ar putea relansa productia acestei legendare marci de automobile din perioada sovietica, transmite AFP.
"Am depus la Rospatent (Agentia federala rusa responsabila cu proprietatea intelectuala) documentele necesare pentru a obtine drepturile asupra acestei marci", a declarat un purtator de cuvant de la Renault, fara a oferi insa alte detalii.
O uzina de automobile construita in 1930, in apropiere de Moscova, a inceput sa produca celebrele modele Moskvitch in 1947, iar la finele anilor '90 era unul din cei mai mari constructori sovietici de automobile cu peste patru milioane de masini
Dupa prabusirea URSS, uzina a incetat sa functioneze in 2001, iar in 2006 a fost declarata in stare de faliment.
Analistii intervievati de presa rusa estimeaza ca Renault ar putea relansa aceasta marca pentru a-si consolida pozitia pe segmentul automobilelor ieftine, care profita in prezent de incetinirea generala a pietei auto din Rusia.
Renault, care in anii '60 a produs modele Moskvitch la uzina sa de la Vilvorde (Belgia), intentiona sa participe in anii '90 la modernizarea uzinei Moskvitch din apropiere de Moscova, in ideea de a produce aici modelul Megane, conform unui acord care nu a fost insa niciodata finalizat.
In cele din urma, pe o parte din terenul uzinei Moskvitch din apropiere de Moscova grupul francez a decis in anii 2000 sa-si construiasca propria sa uzina de asamblare din Rusia. Intre timp, constructorul francez a devenit unul dintre jucatorii importanti de pe piata ruseasca, ocupand locul 3 in septembrie.
De asemenea, alianta Renault-Nissan a preluat pachetul de control la cea mai mare marca de automobile din Rusia, Lada.
Ambitiile grupului francez in Rusia se lovesc insa in prezent de incetinirea pietei auto de aici, afectata de criza economica si de caderea rublei.
In primele noua luni ale anului, vanzarile de automobile in Rusia au scazut cu 33% in raport cu perioada similara a anului trecut, iar vanzarile Renault au inregistrat o scadere de 37%.