Renault vrea sa obtina legendara marca auto sovietica Moskvitch. Analistii cred ca proprietarul Dacia ar putea-o relansa pentru a-si consolida pozitia pe segmentul automobilelor ieftine
Renault a initiat o procedura in Rusia pentru obtinerea Moskvitch, ceea ce inseamna ca ar putea relansa productia acestei legendare marci de automobile din perioada sovietica, transmite AFP.
"Am depus la Rospatent (Agentia federala rusa responsabila cu proprietatea intelectuala) documentele necesare pentru a obtine drepturile asupra acestei marci", a declarat un purtator de cuvant de la Renault, fara a oferi insa alte detalii.
O uzina de automobile construita in 1930, in apropiere de Moscova, a inceput sa produca celebrele modele Moskvitch in 1947, iar la finele anilor '90 era unul din cei mai mari constructori sovietici de automobile cu peste patru milioane de masini
Dupa prabusirea URSS, uzina a incetat sa functioneze in 2001, iar in 2006 a fost declarata in stare de faliment.
Analistii intervievati de presa rusa estimeaza ca Renault ar putea relansa aceasta marca pentru a-si consolida pozitia pe segmentul automobilelor ieftine, care profita in prezent de incetinirea generala a pietei auto din Rusia.
Renault, care in anii '60 a produs modele Moskvitch la uzina sa de la Vilvorde (Belgia), intentiona sa participe in anii '90 la modernizarea uzinei Moskvitch din apropiere de Moscova, in ideea de a produce aici modelul Megane, conform unui acord care nu a fost insa niciodata finalizat.
In cele din urma, pe o parte din terenul uzinei Moskvitch din apropiere de Moscova grupul francez a decis in anii 2000 sa-si construiasca propria sa uzina de asamblare din Rusia. Intre timp, constructorul francez a devenit unul dintre jucatorii importanti de pe piata ruseasca, ocupand locul 3 in septembrie.
De asemenea, alianta Renault-Nissan a preluat pachetul de control la cea mai mare marca de automobile din Rusia, Lada.
Ambitiile grupului francez in Rusia se lovesc insa in prezent de incetinirea pietei auto de aici, afectata de criza economica si de caderea rublei.
In primele noua luni ale anului, vanzarile de automobile in Rusia au scazut cu 33% in raport cu perioada similara a anului trecut, iar vanzarile Renault au inregistrat o scadere de 37%.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS