Q50 Eau Rouge este un concept de la Infinity inspirat de bolizii care alearga pe circuitele de Formula 1. Caroseria din fibra de carbon ascunde un motor cu 560 de cai putere. Insa adevaratul motiv de mandrie pentru constructorul nipon este altul:

Fintan Knight, vicepresedinte Infiniti: "Acesta este primul vehicul in care transmisia se face pe cale digitala. Este ceva care depaseste tehnologia conservatoare, traditionala."

Adica sistemul inlatura legaturile mecanice dintre volan si roti, iar intentiile soferului care manevreaza volanul sunt transmise la roti mult mai repede decat in sistemul clasic. Urmatorul pas - masina controlata printr-un simplu joystick.

Fintan Knight: "Pentru prima data poti sa-ti aduci cu tine in masina aplicatiile de pe telefonul mobil inteligent."

De altfel, "mutarea" aplicatiilor de pe smartphone la bordul masinii este, anul acesta, marea tema a Salonului Auto de la Geneva. Si Volvo, Mercedes sau Ferrari se intrec in a le oferi potentialilor clienti automobile cu un bord cat mai inteligent.

SINC Anna Bueettner, analist, noile tehnologii auto
"Desigur, vor fi hartile pentru navigatie, functii pentru telefon si pentru muzica. Insa, in privinta retelelor de socializare sunt anumite restrictii. N-o sa ai acces complet pe Facebook de la bordul masinii, la fel cum ai de pe telefonul mobil."

Cea mai moderna tehnologie care il ajuta pe sofer este inclusa si in noile Rolls Royce Ghost. Inclusiv "sofatul asistat de satelit".

Robert Kilty, director de marketing Rolls Royce: "Este o tehnologie care permite masinii sa foloseasca sistemul clasic de navigare, plus informatii GPS care prezic viitorul in trafic, care te ajuta "sa vezi dupa curba". Cu alte cuvinte, viteza masinii e mereu adaptata la conditiile de drum."