Lamborghini a prezentat la Geneva succesorul lui Gallardo. “Uraganul” cu care vrea sa zdruncine industria auto de lux. Cu modelul Huracan LP 610-4 producatorul italian si-a propus sa concureze pe piata tot mai aglomerata a automobilelor de lux.

Cel supranumit succesorul lui Gallardo are caroseria din fibra de carbon si aluminiu, potrivit Wall Street Journal.

Lamborghini joaca pe o piata care, desi mica, aduce profituri substantiale producatorului italian. Brandul de lux este detinut de Volkswagen, prin subsidiara sa Audi, si se bucura de o popularitate crescuta in lumea automobilistica. Cele mai mari piete pentru masinile de lux sunt Statele Unite ale Americii si China, acolo unde acestea se vand la preturi de peste 100.000 de euro.

“Masinile extreme apar in numar tot mai mare, dar si la preturi mai mari. Oamenii isi doresc mai multa exclusivitate. Sa aiba ceva ce restul nu au”, spune analistul de la PwC, Michael Gartside.

Din fericire pentru producatori, aceasta exclusivitate urmeaza sa fie alimentata, in special pe pietele mari, ca urmare a reglementarilor din domeniu, ce vor specifica emisii mai reduse de dioxid de carbon pentru masini. Astfel, pe masura ce modelele de serie vin de acum echipate cu motoare mai mici ori sisteme electrice, o masina precum Huracan, cu motor V10 de 5,2 litri, capabila de viteze de peste 320 km/h va fi cu adevarat considerata o raritate.

Huracan, care in limba spaniola inseamna “uragan”, inlocuieste Gallardo, cea mai de succes masina facuta de Lamborghini, care a iesit din productie in noiembrie, dupa o istorie de zece ani.

Lamborghini are sperante mari in acest model, pe care il va folosi in competitia cu rivalii obisnuiti de la Ferrari (detinut de Fiat SpA), dar si cu britanicii de la McLaren Automotive, care si-au lansat deja anul acesta al treilea model. McLaren vrea sa isi mareasca gama automobilistica, dupa ce s-a bucurat de o transa de bani neasteptata, venita din partea unui nou actionar.

Concurenta se regaseste mai nou si in alte segmente, preum cel al masinilor electrice, care vin tare din urma.  Este cazul Tesla Motors, ce a devenit o alternativa destul de atractiva la automobilele care consuma foarte mult. Iar nemtii de la BMW ar putea avea si ei pretentia la o bucatica din piata, cu hibridul i8, din fibra de carbon, ce va avea un pret de vanzare de peste 100.000 de dolari.Huracan promite la randul sau sa fie putin mai economica decat predecesoarele sale, gratie sasiului usor si a noului sistem pe injectie.

In 2012, in Europa, China si SUA s-au vandut 15.000 de super-masini, potrivit firmei de cercetare si analiza JATO Dynamics. Cu un pret cuprins intre 150.000 si 300.000 de euro, Lamborghini a vandut in 2012 peste 2.000 de masini, avand un profit de 470 milioane de euro. Conform lui Gareth Hession, de la JATO Dynamics, producatorii auto de lux isi limiteaza numarul modelelor construite, tocmai pentru a mentine acel sentiment de exclusivitate in randul cumparatorilor.

Dar asta nu inseamna ca anii urmatori vor fi lipsiti de surprize. Volkswagen a aprobat deja bugetul pentru ca divizia Bentley Motors sa inceapa producerea unui SUV, lucru pe care si l-au propus si cei de la Lamborghini, pentru anul 2017.