Masina care a intimidat Salonul Auto Geneva: "Uraganul" cu care Lamborghini inlocuieste cel mai de succes autoturism pe care l-a creat pana acum. FOTO
Lamborghini Huracan este cea mai intimidanta masina de la Salonul Auto de la Geneva. Lamborghini nu inseamna subtil, iar filozofia companiei e respectata intocmai: rapid si obraznic, transmite Bloomberg.
Lamborghini a prezentat la Geneva succesorul lui Gallardo. “Uraganul” cu care vrea sa zdruncine industria auto de lux. Cu modelul Huracan LP 610-4 producatorul italian si-a propus sa concureze pe piata tot mai aglomerata a automobilelor de lux.
Cel supranumit succesorul lui Gallardo are caroseria din fibra de carbon si aluminiu, potrivit Wall Street Journal.

Lamborghini joaca pe o piata care, desi mica, aduce profituri substantiale producatorului italian. Brandul de lux este detinut de Volkswagen, prin subsidiara sa Audi, si se bucura de o popularitate crescuta in lumea automobilistica. Cele mai mari piete pentru masinile de lux sunt Statele Unite ale Americii si China, acolo unde acestea se vand la preturi de peste 100.000 de euro.
“Masinile extreme apar in numar tot mai mare, dar si la preturi mai mari. Oamenii isi doresc mai multa exclusivitate. Sa aiba ceva ce restul nu au”, spune analistul de la PwC, Michael Gartside.
Din fericire pentru producatori, aceasta exclusivitate urmeaza sa fie alimentata, in special pe pietele mari, ca urmare a reglementarilor din domeniu, ce vor specifica emisii mai reduse de dioxid de carbon pentru masini. Astfel, pe masura ce modelele de serie vin de acum echipate cu motoare mai mici ori sisteme electrice, o masina precum Huracan, cu motor V10 de 5,2 litri, capabila de viteze de peste 320 km/h va fi cu adevarat considerata o raritate.
Huracan, care in limba spaniola inseamna “uragan”, inlocuieste Gallardo, cea mai de succes masina facuta de Lamborghini, care a iesit din productie in noiembrie, dupa o istorie de zece ani.
Lamborghini are sperante mari in acest model, pe care il va folosi in competitia cu rivalii obisnuiti de la Ferrari (detinut de Fiat SpA), dar si cu britanicii de la McLaren Automotive, care si-au lansat deja anul acesta al treilea model. McLaren vrea sa isi mareasca gama automobilistica, dupa ce s-a bucurat de o transa de bani neasteptata, venita din partea unui nou actionar.

Concurenta se regaseste mai nou si in alte segmente, preum cel al masinilor electrice, care vin tare din urma. Este cazul Tesla Motors, ce a devenit o alternativa destul de atractiva la automobilele care consuma foarte mult. Iar nemtii de la BMW ar putea avea si ei pretentia la o bucatica din piata, cu hibridul i8, din fibra de carbon, ce va avea un pret de vanzare de peste 100.000 de dolari.Huracan promite la randul sau sa fie putin mai economica decat predecesoarele sale, gratie sasiului usor si a noului sistem pe injectie.
In 2012, in Europa, China si SUA s-au vandut 15.000 de super-masini, potrivit firmei de cercetare si analiza JATO Dynamics. Cu un pret cuprins intre 150.000 si 300.000 de euro, Lamborghini a vandut in 2012 peste 2.000 de masini, avand un profit de 470 milioane de euro. Conform lui Gareth Hession, de la JATO Dynamics, producatorii auto de lux isi limiteaza numarul modelelor construite, tocmai pentru a mentine acel sentiment de exclusivitate in randul cumparatorilor.
Dar asta nu inseamna ca anii urmatori vor fi lipsiti de surprize. Volkswagen a aprobat deja bugetul pentru ca divizia Bentley Motors sa inceapa producerea unui SUV, lucru pe care si l-au propus si cei de la Lamborghini, pentru anul 2017.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS