Masinile low cost fabricate la Pitesti, tot mai cautate in Europa. Vanzari in crestere puternica in 2014. Romanii contribuie si la producerea celui mai vandut autoturism din lume, proaspat lansat la Geneva
Masinile low cost, fabricate la Pitesti, sunt tot mai cautate in tarile europene, unde vanzarile au crescut puternic in primele doua luni din acest an. Romanii contribuie si la producerea celei mai vandute masini din lume, care a fost lansata astazi la Salonul Auto din Geneva, cu un motor economic fabricat la Craiova. Cu peste 400.000 de autoturisme fabricate in Romania, am depasit tari cu traditie in industria auto ca Italia si Belgia.
Noul Focus este varful de lance al celor de la Ford, care anunta, citand compania de cercetare Polk din SUA, ca modelul a fost anul trecut cel mai bine vandut in lume. Si Romania contribuie la acest succes de vanzari. In fabrica din Craiova, se produce motorul care echipeaza automobilul lansat martila Salonul de la Geneva.
Noul motor Ecoboost de 1,5 are avantajul de a fi extrem de economic spun producatorii. Astfel, desi are 150 de cai putere, consuma in afara orasului 4,5 litri pe suta de kilometri, iar in oras ajunge la 7,5 litri pe suta de kilometri.
Deocamdata, la Craiova se produc motoarele pe benzina. Fabrica nu va duce lipsa de cerere sugereaza seful Ford Europa.
Steve Odell, CEO Ford Europa: "Ne vom tripla productia noastra de vehicule cu Ecoboost pana in 2015."
Si Dacia are vesti bune pentru economia noastra. A inregistrat cresteri de vanzari in toata Europa. Cele mai spectaculoase in Italia si Spania cu peste 70%. Olandezii si austriecii au cumparat in primele doua luni cu peste 45% mai multe masini decat in aceeasi perioada din 2013.
Exporturile foarte bune de masini au dus in sus si cresterea economica la peste 3,5 % anul trecut.
In prezent Romania este a opta cea mai mare producatoare de autoturisme din Europa. Am depasit Italia si Belgia.
Germania a produs cele mai multe masini in 2013: 5,4 milioane de autovehicule.
Urmatoarele pozitii sunt impartite de Spania, Franta, Marea Britanie, Cehia si Slovacia cu o productie situata intre 1 si 2 milioane de masini. Romania si Polonia au avut aproape o jumatate de milion de autoturisme, lasand in urma Italia, altadata o forta in constructia de masini.
Top 10 producatori auto in UE
1. Germania 5,4 milioane masini
2. Spania 1,7milioane masini
3. Franta 1,4 milioane masini
4. Marea Britanie 1,4 milioane masini
5. Cehia 1,1 milioane masini
6. Slovacia 1 milioane masini
7. Polonia 0,47 milioane masini
8. Romania 0,41 milioane masini
9. Italia 0,38 milioane masini
10. Belgia 0,32 milioane masini