Masinile low cost fabricate la Pitesti, tot mai cautate in Europa. Vanzari in crestere puternica in 2014. Romanii contribuie si la producerea celui mai vandut autoturism din lume, proaspat lansat la Geneva
Masinile low cost, fabricate la Pitesti, sunt tot mai cautate in tarile europene, unde vanzarile au crescut puternic in primele doua luni din acest an. Romanii contribuie si la producerea celei mai vandute masini din lume, care a fost lansata astazi la Salonul Auto din Geneva, cu un motor economic fabricat la Craiova. Cu peste 400.000 de autoturisme fabricate in Romania, am depasit tari cu traditie in industria auto ca Italia si Belgia.
Noul Focus este varful de lance al celor de la Ford, care anunta, citand compania de cercetare Polk din SUA, ca modelul a fost anul trecut cel mai bine vandut in lume. Si Romania contribuie la acest succes de vanzari. In fabrica din Craiova, se produce motorul care echipeaza automobilul lansat martila Salonul de la Geneva.
Noul motor Ecoboost de 1,5 are avantajul de a fi extrem de economic spun producatorii. Astfel, desi are 150 de cai putere, consuma in afara orasului 4,5 litri pe suta de kilometri, iar in oras ajunge la 7,5 litri pe suta de kilometri.
Deocamdata, la Craiova se produc motoarele pe benzina. Fabrica nu va duce lipsa de cerere sugereaza seful Ford Europa.
Steve Odell, CEO Ford Europa: "Ne vom tripla productia noastra de vehicule cu Ecoboost pana in 2015."
Si Dacia are vesti bune pentru economia noastra. A inregistrat cresteri de vanzari in toata Europa. Cele mai spectaculoase in Italia si Spania cu peste 70%. Olandezii si austriecii au cumparat in primele doua luni cu peste 45% mai multe masini decat in aceeasi perioada din 2013.
Exporturile foarte bune de masini au dus in sus si cresterea economica la peste 3,5 % anul trecut.
In prezent Romania este a opta cea mai mare producatoare de autoturisme din Europa. Am depasit Italia si Belgia.
Germania a produs cele mai multe masini in 2013: 5,4 milioane de autovehicule.
Urmatoarele pozitii sunt impartite de Spania, Franta, Marea Britanie, Cehia si Slovacia cu o productie situata intre 1 si 2 milioane de masini. Romania si Polonia au avut aproape o jumatate de milion de autoturisme, lasand in urma Italia, altadata o forta in constructia de masini.
Top 10 producatori auto in UE
1. Germania 5,4 milioane masini
2. Spania 1,7milioane masini
3. Franta 1,4 milioane masini
4. Marea Britanie 1,4 milioane masini
5. Cehia 1,1 milioane masini
6. Slovacia 1 milioane masini
7. Polonia 0,47 milioane masini
8. Romania 0,41 milioane masini
9. Italia 0,38 milioane masini
10. Belgia 0,32 milioane masini
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS