Astfel, inmatricularile de automobile pe piata franceza au scazut in primele trei luni ale acestui an cu 15%, potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).

In primul trimestru al acestui an, in Franta s-au inregistrat aproximativ 26.517 de masini inmatriculate, cu 15% mai putin fata de aceeasi perioada a anului trecut.  

Si cota de piata a marcii de autoturisme a scazut, de la 5,3% la 4,1%.

Dacia, doar locul 11 in topul vanzari din Franta

In topul celor mai vandute masini de pe piata franceza, din prima parte a acestui an, Dacia ocupa locul 11 cu Duster (peste 13.500 de masini fiind inscrise in circulatie), locul 14 cu Sandero (peste 10.000 de inmatriculari) si locul 48 cu Logan (2.900 de inmatriculari).

Primele pozitii din top sunt ocupate de Peugeot 207 si Peogeot 206 (55.700 de inscrieri), Renault Clio (peste 48.000 de inmatriculari) si Renault Mégane (38.000 de inscrieri).

Topul constructorilor este insa condus de PSA Peugeot Citroen (mai mult de 220.000 de inmatriculari, in crestere cu 11,9%), Renault (peste 165.000 de inscrieri, in scadere cu 1,6%) si Volkswagen (mai mult de 72.000 de inmatriculari, in urcare cu 20,2%).

Per total, in primele trei luni ale acestui an, in Franta au fost inmatriculate aproximativ 647.000 de automobile noi, fata de cele aproape 595.000 de masini inscrise in aceeasi perioada a anului trecut.

Inmatricularile Dacia in Spania au scazut cu un sfert in primul trimestru, sub declinul pietei

Inmatricularile sub marca Dacia in Spania au scazut cu 25,3% in primul trimestru, de la 4.441 autoturisme in primele trei luni ale anului trecut la 3.319 unitati, evolutie usor mai buna decat cea a pietei spaniole, care a avut un declin de 27,2%.

Cota de piata a Dacia a urcat de la 1,55% la 1,59%, potrivit datelor anuntate de asociatia spaniola a importatorilor auto, ANIACAM.

In martie, inmatricularile Dacia au scazut cu 27,75%, de la 1.816 unitati anul trecut la 1.312 unitati, in timp ce piata auto s-a contractat cu 29,1%, la 88.528 masini. Cota de piata a Dacia s-a imbunatatit, de la 1,45% la 1,48%, sustinuta de declinul mai lent comparativ cu cel al pietei.

Liderul pietei auto din Spania a fost producatorul local Seat, cu 18.621 masini vandute in primul trimestru, respectiv 8.011 in martie. Dacia a ocupat pozitia a 18-a in randul celor mai bine vandute marci, atat in primul trimestru cat si in martie.

Pe segmentul SUV, modelul Duster, lansat in martie anul trecut, a inregistrat vanzari de 1.830 de unitati in primele trei luni ale anului si de 663 de unitati in martie.

Inmatricularile sub marca Dacia au crescut cu 145% anul trecut, de la 8.725 de autoturisme in 2009 la 21.392, in timp ce vanzarile Duster au totalizat 5.827 de unitati.