Cota de piata a Dacia in Elvetia se situeaza la 1,9%, fata de 10,5% in cazul liderului Volkswagen sau 5-6% pentru Renault. Dacia depaseste insa Seat (cota de piata de 1,8%), Mitsubishi (1,7%), Porsche (0,7%) sau Alfa Romeo (0,7%). 

"Imaginea automobilistului elvetian, amator de multi cilindri, a primit o lovitura. Nu ca elvetienii ar renunta la Audi, BMW, Mercedes sau golf complet echipat. Piata isi pastreaza particularitatile. (...) Pare un punct cel putin neobisnuit in care soferii elvetieni se alatura celor europeni: goana dupa masini low-cost. Inclusiv varful de lance al acestei nise, marca Dacia", scrie Le Temps. 

Dacia este vanduta in Elvetia din 2006.  Marca pare a fi un succes surprinzator pe o piata destul de exigenta, dar nu este singurul caz de acest fel, afirma seful SwissAuto, Andreas Burgener. 

"Prima poveste de acest fel a fost sosirea Toyota. De asemenea, seamana destul de mult cu ceea ce a facut Volkswagen cu Skoda. Daca vorbim din nou in zece ani, probabil putem spune acelasi lucru despre masini din China sau India", a afirmat Burgener, reprezentant al asociatiei importatorilor auto. 

Publicatia se intreaba daca Dacia ar putea eventual sa aiba evolutie similara si sa "canibalizeze" o parte a vanzarilor Renault.  Grupul francez lucreaza, insa, "foarte bine" pentru a se asigura ca nu sunt vizati aceeasi clienti, afirma Burgener.

"Pe langa diferenta de pret, managementul jongleaza bine introducerea de tehnologii noi la Renault si promovarea de tehnologii consacrate la Dacia", a spus el.  Un alt semn al acestui efort este noul centru Renault deschis la Marly, scrie Le Temps.