Dacia da lovitura in Elvetia. Vinde mai multe masini decat Porsche sau Seat
"Este o poveste de succes", a marturisit reprezentantul Renault Elvetia, Laurent Burgat. Inmatricularile Dacia in aceasta tara s-au situat la 6.205 unitati in 2011, iar in primele noua luni ale acestui an au depasit 4.000. Suficient pentru a asigura marcii o cota de piata de aproape 2%, scrie cotidianul Le Temps.
Cota de piata a Dacia in Elvetia se situeaza la 1,9%, fata de 10,5% in cazul liderului Volkswagen sau 5-6% pentru Renault. Dacia depaseste insa Seat (cota de piata de 1,8%), Mitsubishi (1,7%), Porsche (0,7%) sau Alfa Romeo (0,7%).
"Imaginea automobilistului elvetian, amator de multi cilindri, a primit o lovitura. Nu ca elvetienii ar renunta la Audi, BMW, Mercedes sau golf complet echipat. Piata isi pastreaza particularitatile. (...) Pare un punct cel putin neobisnuit in care soferii elvetieni se alatura celor europeni: goana dupa masini low-cost. Inclusiv varful de lance al acestei nise, marca Dacia", scrie Le Temps.
Dacia este vanduta in Elvetia din 2006. Marca pare a fi un succes surprinzator pe o piata destul de exigenta, dar nu este singurul caz de acest fel, afirma seful SwissAuto, Andreas Burgener.
"Prima poveste de acest fel a fost sosirea Toyota. De asemenea, seamana destul de mult cu ceea ce a facut Volkswagen cu Skoda. Daca vorbim din nou in zece ani, probabil putem spune acelasi lucru despre masini din China sau India", a afirmat Burgener, reprezentant al asociatiei importatorilor auto.
Publicatia se intreaba daca Dacia ar putea eventual sa aiba evolutie similara si sa "canibalizeze" o parte a vanzarilor Renault. Grupul francez lucreaza, insa, "foarte bine" pentru a se asigura ca nu sunt vizati aceeasi clienti, afirma Burgener.
"Pe langa diferenta de pret, managementul jongleaza bine introducerea de tehnologii noi la Renault si promovarea de tehnologii consacrate la Dacia", a spus el. Un alt semn al acestui efort este noul centru Renault deschis la Marly, scrie Le Temps.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS