Țara care a inventat motorul diesel ar putea interzice mașinile pe motorină. Soarta a 15 milioane de autovehicule diesel, decisă la Leipzig
Un tribunal din Leipzig decide dacă marile oraşe pot interzice accesul autovehiculelor diesel mai vechi, o decizie care ar putea afecta valoarea de revânzare a aproximativ 15 milioane de vehicule de pe cea mai mare piaţă auto, transmite Reuters, preluată de Agerpres.
O astfel de decizie care ar putea afecta valoarea de revânzare a aproximativ 15 milioane de vehicule de pe cea mai mare piaţă auto.
Tribunalul administrativ federal, care era aşteptată să emită joi o decizie în acest dosar, intenţionează să "dezbată în profunzime" acest subiect crucial pentru protejarea calităţii aerului şi viitorul industriei auto germane. Judecătorul Andreas Korbmacher a precizat că tribunalul administrativ va lua o decizie pe data de 27 februarie.
Concret, curtea ar urma să decidă dacă autorităţile au obligaţia, pentru a proteja calitatea aerului, să interzică accesul în anumite zone al vehiculelor diesel cele mai poluante, responsabile pentru cea mai mare parte a emisiilor de dioxid de azot care favorizează bolile respiratorii şi cardiovasculare.
Sunt vizate în principal aproximativ 9,4 milioane vehicule diesel care respectă normele mai vechi, Euro 5 şi Euro 4, care sunt înmatriculate în Germania.
Pentru puternica industrie auto germană o astfel de interdicţie ar fi dezastruoasă. Numai posibilitatea unei astfel de interdicţii a dus la scăderea vânzărilor de automobile diesel în ţara care a inventat această tehnologie. Cota de piaţă a automobilelor diesel a coborât de la 48% în 2015 la aproximativ 39% în 2017.
Acest dosar are implicaţii şi dincolo de Germania. Autorităţile din Paris, Madrid, Mexico City şi Atena au anunţat că intenţionează să interzică accesul automobilelor diesel în centrul oraşelor începând din 2025, în timp ce primarul din Copenhaga ar vrea să interzică accesul automobilelor diesel încă de anul viitor.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS