Alte creşteri semnificative s-au înregistrat în rândul brandurilor Peugeot (72%), Mazda (30%), Kia (25%), Citroen (20%) şi Ford (17%).

Liderul pieţei, Volkswagen, a raportat un avans de doar 8,2%, în timp ce livrările subsidiarelor sale Seat şi Skoda au urcat cu 26% şi, respectiv, 12%. Performanţe slabe au avut Renault şi Opel - creşteri de 1% şi, respectiv, 2,6%.

Brandurile germane premium Mercedes şi Audi au raportat creşteri ale vânzărilor de 0,6%, şi, respectiv, 12% luna trecută, în timp ce livrările BMW au scăzut cu 1,6%.

Înmatriculările de vehicule echipate cu motor diesel au scăzut cu 17% luna trecută, iar cota lor de piaţă s-a redus la 34%.

În primele 11 luni din acest an, vânzările de autoturisme noi pe cea mai mare piaţă auto din Europa au crescut cu 3%, la 3,2 milioane de unităţi, în timp ce Dacia a raportat un avans de 29,6%, la 57.781 vehicule.

Brandurile Volkswagen şi BMW au raportat un declin al vânzărilor de 4,2% şi, respectiv, 1%, în perioada ianuarie-noiembrie 2017, în timp ce livrările Renault şi Ford au înregistrat un avans de 10,9% şi, respectiv, 2,5%. Mercedes a raportat o expansiune de 6,3% în primele 11 luni din acest an.

Luna trecută, Asociaţia Producătorilor Germani de Automobile (VDA) a revizuit în creştere estimările privind vânzările de automobile pe cea mai mare piaţă auto europeană, datorită economiei solide şi subvenţiilor acordate celor care îşi schimbă maşinile vechi cu motor diesel.

Înmatriculările de vehicule pe piaţa germană ar urma să crească cu 4% anul acesta, la aproximativ 3,50 milioane de unităţi, cel mai ridicat nivel din 2009, a previzionat VDA. Anterior, Asociaţia estima un nivel similar cu cel din 2017, de 3,35 milioane de autovehicule.

Anul trecut, aproximativ 46% din maşinile vândute în Germania au avut un motor diesel, dar cererea este în scădere, pe fondul scandalului emisiilor.

Volkswagen, BMW, Daimler şi Ford au anunţat că vor acorda subvenţii pentru cei care renunţă la vehiculele diesel mai vechi pentru altele care poluează mai puţin.