Noul model va fi prezentat in premiera mondiala la Salonul Auto International de la Frankfurt IAA 2015, la jumatatea lunii septembrie. Este disponibil la inceput in trei variante de motorizari, doua pe benzina si una diesel. Toate si in versiunea cu ampatament lung, iar doua dintre acestea pot fi comandate cu sistemul de tractiune integrala BMW xDrive.

Pretul de inceput este de 73.150 euro fara TVA (90.706 euro cu TVA) pentru modelul 730d, care dispune de un motor diesel de sase cilindri in linie pentru o putere de 195 kW/ 265 CP si un nivel de emisii care poate sa coboare in ciclul de test UE la numai 119g per km (in functie de pneurile din echipare). 

Cel mai scump model disponibil in prezent este 750iL xDrive. Versiunea cu ampatament lung, echipata cu un motor V8 pe benzina de 330 kW (450 CP) are un pret de pornire de 105.945 euro fara TVA (131.372 euro cu TVA).

Ultimul Seria 7 nou a fost lansat in 2008, iar in 2012 a aparut faceliftul. Astazi vorbim de un nou model, a 6-a generatie in 38 de ani. Asta inseamna o rata de un model nou la fiecare 6,3 ani. Pretul de start e 82.000 de euro cu toate taxele. Masina se parcheaza singura, fara sofer in ea.

Dimensiunile nu s-au schimbat. Noul Seria 7 are 5,08 m lungime sau 5,22 m  - varianta “lunga”. Diferenta de 14 cm este la ampatament, nu la spoilere. Asta inseamna loc mult mai mare pentru pasageri, iar in cazul unei limuzine ne intereseaza pasagerii din spate.

BMW a anuntat patru motoare: 730d (diesel, 265 CP), 740i si 750i (benzina de 325 CP, respectiv 450 CP) si 740e (hibrid, 325 CP).

Toate Seriile 7 cu ampatament lung au litera “L” in nume.

Cum era de asteptat si de anuntat, toate motoarele consuma mai putin. Exemplul preferat in comunicatul de presa este 730d – 4.5 l / 100 km (cu 20% mai putin decat ia in general acest motor). Versiunea ultraeco este cea hibrida, cu 2.1  l / 100 km consum oficial. Masina are 40 de km autonomie in mod electric 100% pana la viteza de maximum 120 km/h.

Din cauza bateriilor, portbagajul versiunii hibrid are 420 de litri in loc de 515 cum au modelele obisnuite.

Transmisia nu are varianta manuala. Toate cutiile de viteze sunt automate cu opt trepte si cu un sistem care foloseste inertia la viteza intre 50 si 160 de km/h. Cutia trece automat in punctul mort cand sesizeaza ca iei piciorul de pe pedala de acceleratie.

Singura modificare contra cost pe care o poate face cumparatorul aici este o cutie automata mai rapida si cu functia launch control (masina foloseste optim resursele pentru un demaraj in forta).

Cea mai puternica Serie 7 (750i, benzina, V8, 4.4 litri, doua turbine) vine standard cu tractiune integrala si nu exista optiune “spate”. 740i vine doar cu tractiune spate, iar modelul hybrid nu poate avea tractiune integrala decat pe modelul cu ampatament mare. Sunt cauze tehnice pentru care BMW a luat aceste decizii. Si este prima oara cand tractiunea integrala este asociata la BMW cu roti spate care vireaza si ele.

Suspensiile pot fi electronic inaltate cu 20 de cm pe teren greu, pana la viteza de 35 de km/h, sau coborate cu 1 cm la viteza mare. BMW a pus un sistem nou  - Executive Drive Pro – care prelucreaza date de la suspensii si de la bara stabilizatoare activa (cu motoras electric in loc de sistem hidraulic). Acest sistem nou ia date si din GPS si de la drum pentru controlul stabilitatii.

Cu noi materiale in constructia sasiului si a altor componente (in special aliaj carbon-plastic folosit si pe i3 si i8), BMW a “slabit” cu 85 de kg fiecare model, indiferent de motorizare.  

Echipamentele de pe noul Seria 7 sunt peste ce au in momentul asta Mercedes S Klasse si Audi A8. Si cel care face diferenta e parcarea de la distanta. Soferul poate parca masina din telecomanda in locurile foarte stramte, in care nu mai are loc sa deschida usile.   

La fel de high-tech este activarea controlul prin gesturi, ca la consolele pentru jocuri. Volumul poate fi urcat sau coborat prin gesturi facute cu mana. 

Pentru extra asigurare la parcare, noul Seria 7 are camere de luat vederi care transmit pe display imagini de jur-imprejurul masinii (360 de grade). Tot pentru siguranta soferului, masina tine singura banda de mers pana la 210 km/h si “e atenta” mai din timp la cei neatenti care vin din spate. Ii avertizeaza insistent cu avariile ca se apropie prea tare de masina.

Totodata, aceste informatii de alerta impreuna cu date despre masina si traseu sunt afisate in parbriz pe o suparafata de aproape doua ori mai mare. 

Toate Seriile 7 au inauntru dotari exceptionale, de la materiale folosite pana la masaj in scaune, nuante de lumini ambientale si controllere in zona din spate pentru diverse functii de confort.