Sase ani au trecut de la primul X1, o masina neconsiderata hit. Un model atat de mic pentru un brand atat de mare. X1 si-a vazut insa de treaba si a ajuns un punct important in planul de incasari pe termen lung.

Azi au aparut oficial detalii video si date despre generatia noua. Este o masina mai scurta, cu un ampatament mai scurt (-10 cm), care insa are mai mult loc inauntru.  Distanta intre punti e mai mica si decat cea a unui Seria 1. Ai mai mult loc insa la cap si in fata, dar si in spate (+4.5 cm in medie). 

Si portbagajul a crescut cu 85 de litri, la 505 l total. Pentru offroad, garda la sol e mai mare cu 4 cm (1.83 m).

Aerodinamica este incomparabila mai buna, a scazut de la 0.33 la 0.29 unitati.  

Din septembrie, noul BMW X1 iese pe piata cu un motor pe benzina si 3 diesel-uri. Toate au 2 litri si sunt cu 4 cilindri. Vin cu transmisii fata sau 4x4 si cutii de viteze manual (6 trepte) sau automate (Steptronic, 8 trepte). Cutiile automate sunt decuplate electronic si intermitent de la motor in regimul EcoPro pentru un consum mai mic. Asta functioneaza intre 50 si 160 de km/h.   

Cele patru motoare vor avea puteri intre 150 de cai (18d) si 230 de cai (25i). Pentru inceputul lui 2016, BMW a anuntat si motoare cu 3 pistoane, benzina si diesel, de 135, respective 115 cai (16d).  Modelul S18d (diesel 150 cai, tractiune fata) va consuma cel mai putin, 4 l / 100 km. “S”-urile din denumiri sunt pentru versiunile cu tractiune fata, “X”-urile raman pentru 4x4.  


Inauntru, cel mai mic SUV BMW e la fel de spectaculos, cu display de 6.5 inci upgradabil la 8.8, conexiuni bluetooth, wifi, USB.

Si sistemele de siguranta active si pasiva sunt la acelasi nivel, de la alerta pentru depasirea liniei continue pana la pastrarea raportului de distanta cu masina din fata.  Pentru control mai bun in viteza si regim sport, BMW are optiuni de amortizoare reglabile electronic, suspensie mult mai dura “M Sport” si jante de 18 sau 19 inci in loc de cele standard de 17”.

In total sunt 4 game de echipare pentru noul BMW X1: Advantage, Sport Line, xLine si M Sport.   

Gheorghe Hagi testeaza BMW i8 in Romania, duminica in ProMotor, de la 10.00 pe Sport.ro