Dupa Seria 3 scoasa in 2012, BMW lanseaza facelift-ul. E mai mult decat un facelift greu observabil. Partea tehnica a fost cea mai „lovita” in bine. Si cand vorbim de partea tehnica intelegem chiar motoarele, poate cel mai important criteriu de alegere pentru clientii BMW.

Sedanul si break-ul au de acum motoare in 3,4 si 6 cilindri in linie. Cele patru motoare cu benzina sunt 318i (135CP), 320i (185CP), 330i (250CP) si 340i (325CP). Gama diesel are 7 optiuni, dse la un 316d de 115CP pana la 335d cu 315CP.

Puterile ajung la roti printr-o transmisie manuala cu 6 viteze sau una automata cu 8 trepte. Clientul poate alege transmisie automata pe aproape toate modelele, mai putin pe 318d.

Cutiile noi au si un mod de cruising – cutia “sare” in punctul mort cand nu accelerezi si reintra in sarcina dupa informatiile de relief pe care si le ia singura de pe GPS.

Tractiunile sunt, bineinteles, spate sau 4x4. Modelul 335 diesel sstandard vine cu tractiune integrala, iar pe 318 benzina si inca doua diesel-uri nu e nici macar o optiune.

BMW mai are o surpriza, dar pentru 2016: un Seria 3 electric. 330e o sa vina cu doua motoare (benzina + electric) si 250 de cai putere totala. Consumul mediu anuntat pentru acest model este 2 l / 100 km. La fel de putin ca un scuter.

Autonomia in mod 100% electric va fi 35 de km. Masina o sa aiba aceleasi cifre BMW foarte bune: 225 km/h viteza maxima si 6 secunde pentru accelerarea de la 0 la 100 km/h. Masina o sa concureze cu Mercedes Clasa C 350 plug-in-hybrid – acelasi consum dar cu 30 de cai mai puternic.

Cea mai curioasa sau neasteptata decizie BMW este motorul de pe modelul 318i, cel in 3 cilindri care e si pe Mini si scoate 135 de cai putere. Este prima oara cand BMW foloseste pe Seria 3 un motor in 3 cilindri. Prima oara l-a pus pe Seria 2 Active Tourer. Consumul oficial pentru aceasta versiune este 5 l / 100 km.

Cine cunoaste bine marca BMW s-a mirat cand am mentionat in deschidere modelele 330 si 340i. Ambele sunt pe benzina si 330i inlocuieste 328i. BMW a ajuns la atat de multe cifre si simboluri in denumiri incat s-ar ptea ca nici proiectantii lor sa nu mai stie bine ce capacitati si ce puteri au motoarele pe care le scot.

Concluzia e ca de la o generatie al alta creste puterea cu cativa cai si scade consumul cu cateva unitati. Cel mai eco BMW Seria 3 diesel este 320 efficeint dynamics – are 163 de cai si ia numai 3.8 l / 100 km. BMW a comunicat ca a umblat si la suspensii, asa cum o face de fiecare data.

Pentru stabilitate cat mai buna in diverse conditii de mers si de drum. Si ca sa arate ca nu sunt doar vorbe in vant, noile Serii 3 cu tractiune spate sunt coborate cu 1 cm mai aproape de asfalt. Si lungimea difera cu 1 cm pentru ca spoilerele sunt insesizabil mai proeminente.

Dimensiunile sasiului nu au fost modificate. Inaltimea si latimea masinii raman la aceleasi cifre. Toate Seriile 3 au standard lumini cu Xenon. Pentru bani in plus poti sa-ti alegi Selective Beam – un sistem de lumini care analizeaza traficul si nu-i incomodeaza pe cei de pe contrasens. Directia si intensitatea luminii se modifica permanent in functie de traficul opus.

BMW spune ca si calitatea materialelor este alta pe oricare din liniile de echipare Base, Luxury, Sport si “M” Sport.
Si softurile multimedia au fost schimbate. Sunt mai rapide si acum ai in masina si conexiune 4G.

Masina este atat de desteapta ca acum gaseste locuri de parcare cand treci pe langa ele chiar si la 35 de km/h. Foloseste niste mauratori cu ultrasunete.

BMW va publica rapid si preturile. Noul Seria 3 iese la vanzare spre sfarsitul verii.