UE propune noi reguli pentru concurenta in sectorul transporturilor aeriene. Operatorii europeni se plang de companiile din regiunea Golfului Persic care primesc subventii ilegale
Avion
Uniunea Europeana a propus joi noi reguli pentru combaterea practicilor anti-concurentiale ale companiilor aeriene, pentru a se asigura ca operatorii din UE se pot proteja de concurenta puternica venita din strainatate, transmite Reuters.
Initiativa vine in urma plangerilor repetate din partea unora dintre operatorii europeni, in special din partea Air France KLM si Lufthansa, in legatura cu companiile din regiunea Golfului Persic care primesc subventii ilegale, acuzatii pe care Emirates, Qatar Airways si Etihad le resping.
Propunerea, care necesita aprobarea Parlamentului European si a statelor membre ale UE, ar permite guvernelor si companiilor aeriene sa reclame practicile discriminatorii la Comisia Europeana.
Daca Executivul UE va constata ca practicile unei terte tari sau companii aeriene afecteaza companiile eurpene, va putea sa impuna amenzi sau sa suspende serviciile sau drepturile unui operator strain.
”Dorim sa ne asiguram ca Europa ramane lider in aviatia internationala, bine conectata la pietele in dezvoltare rapida”, afirma comisarul pentru Transporturi Violeta Bulc, intr-un comunicat.
Propunerea nu prevede suspendarea drepturilor de trafic si nu va intra in contradictie cu acordurile bilaterale de servicii aeriene dintre tari.
Mai multe state europene s-au opus noilor reguli pe motiv ca ar putea sa le afecteze acordurile bilaterale si sa limiteze conectivitatea in Europa. Multe considera ca acestea ar fi o inititiva protectionista pentr companiile europene, dar Comisia respinge acest lucru.
Comisia a mai publicat si recomandari care clarifica aplicarea reglementarilor referitoare la dreptul de proprietate, care limiteaza participatiile investitorilor din afara UE la companiile europene la 49%.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS