In ultimii doi ani, companiile low-cost au intrat masiv si pe rutele interne unde asigura legatura intre principalele orase de 10 ori mai rapid decat pe calea ferata sau rutiera, dar la preturi apropiate.

Companiile low-cost sunt intr-o adevarata cursa pentru a deschide noi rute atat externe, cat si interne. Asta a facut ca anul trecut cel mai mare transportator aerian din Romania.

Sa fie compania Wizz Air, cu 5,5 milioane de pasageri, urmata de Blue Air cu peste 4 milioane. Compania nationala Tarom a ocupat locul 3, cu 2,4 milioane de pasageri, iar cei de la Ryanair vor sa o depaseasca anul acesta.

Denis Barabas: "Ne asteptam ca in acest an sa transportam aproximativ 2,8 milioane de clienti noi, iar pentru Bucuresti sa transportam aproximativ 2 milioane de clienti noi pe cele 13 rute pe care vom opera."

Chiar daca Otopeniul ramane cel mai important aeroport din tara, operatorii low-cost si-au facut baze si in alte orase mari din tara. De exemplu Blue Air ofera sute de zboruri si din Bacau, Iasi sau Cluj-Napoca, atat spre destinatii europene cat si spre alte orase din tara.

Astfel, pe ruta Iasi - Timisoara pasagerii au de ales intre aproape 17 ore pe tren, la 128 de lei, peste 11 ore in autocar la 82 de lei, sau doar o ora si 10 minute cu avionul, la preturi incepand cu 135 de lei.

Situatia este similara pe una din cele mai utilizate rute, Bucuresti - Cluj-Napoca, pe care atat trenurile cat si autocarele fac aproape 10 ore, in timp ce zborul cu avionul dureaza doar 50 de minute la 135 de lei, dar exista si oferte promotionale la mai putin de 100 de lei.

In privinta curselor externe, fiecare operator low-cost a anuntat zilele acestea intre 4 si 6 destinatii noi. Ryanair a constatat si o schimbare a profilului pasagerilor care vin in Bucuresti.

Matthias Wenk, Marketing Operations Director Ryanair: "Bucurestiul a fost adaugat recent retelei noastre ca o destinatie buna, alaturi de Dublin, de Londra si a devenit pentru noi "o stea" pentru city-break"

Singura amenintare pentru calatoriile ieftine cu avionul este o eventuala scumpire internationala a petrolului.