Mai rentabil cu avionul, decat cu trenul sau autocarul. Companiile aeriene se intrec in oferte pe rute interne
Batalia comerciala dintre companiile aeriene se intensifica spre beneficiul pasagerilor romani, care pot calatori spre mai multe destinatii.
In ultimii doi ani, companiile low-cost au intrat masiv si pe rutele interne unde asigura legatura intre principalele orase de 10 ori mai rapid decat pe calea ferata sau rutiera, dar la preturi apropiate.
Companiile low-cost sunt intr-o adevarata cursa pentru a deschide noi rute atat externe, cat si interne. Asta a facut ca anul trecut cel mai mare transportator aerian din Romania.
Sa fie compania Wizz Air, cu 5,5 milioane de pasageri, urmata de Blue Air cu peste 4 milioane. Compania nationala Tarom a ocupat locul 3, cu 2,4 milioane de pasageri, iar cei de la Ryanair vor sa o depaseasca anul acesta.
Denis Barabas: "Ne asteptam ca in acest an sa transportam aproximativ 2,8 milioane de clienti noi, iar pentru Bucuresti sa transportam aproximativ 2 milioane de clienti noi pe cele 13 rute pe care vom opera."

Chiar daca Otopeniul ramane cel mai important aeroport din tara, operatorii low-cost si-au facut baze si in alte orase mari din tara. De exemplu Blue Air ofera sute de zboruri si din Bacau, Iasi sau Cluj-Napoca, atat spre destinatii europene cat si spre alte orase din tara.
Astfel, pe ruta Iasi - Timisoara pasagerii au de ales intre aproape 17 ore pe tren, la 128 de lei, peste 11 ore in autocar la 82 de lei, sau doar o ora si 10 minute cu avionul, la preturi incepand cu 135 de lei.
Situatia este similara pe una din cele mai utilizate rute, Bucuresti - Cluj-Napoca, pe care atat trenurile cat si autocarele fac aproape 10 ore, in timp ce zborul cu avionul dureaza doar 50 de minute la 135 de lei, dar exista si oferte promotionale la mai putin de 100 de lei.
In privinta curselor externe, fiecare operator low-cost a anuntat zilele acestea intre 4 si 6 destinatii noi. Ryanair a constatat si o schimbare a profilului pasagerilor care vin in Bucuresti.
Matthias Wenk, Marketing Operations Director Ryanair: "Bucurestiul a fost adaugat recent retelei noastre ca o destinatie buna, alaturi de Dublin, de Londra si a devenit pentru noi "o stea" pentru city-break"
Singura amenintare pentru calatoriile ieftine cu avionul este o eventuala scumpire internationala a petrolului.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS