Trenul care va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni va circula cu călători din 12 decembrie
Tren, CFR, Gara de Nord
Conexiunea feroviară între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni va fi finalizată în decembrie, iar trenul va circula cu călători pe acest tronson din 12 decembrie, a declarat marţi ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
”Am revitalizat proiectele feroviare din zona metropolitană a Bucureştiului. Primul pachet de proiecte va fi finalizat în luna decembrie acest an şi mă refer la conexiunea feroviară între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni prin modernizarea liniei de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, cu cele două contracte, realizarea racordului de cale ferată la Terminalul 1, cei 3 km de racord nou, şi dublarea liniei între Mogoşoaia şi Baloteşti pe cei 7,8 km”, a spus ministrul Bode.
De altfel, noul Mers al Trenurilor va intra în vigoare la data de 12 decembrie.
”Mi se pare extrem de mult 50 de minute între două curse (între Gara de Nord şi Otopeni, n.r.), CFR SA aşteaptă oferte, aşteaptă solicitări pentru trasee din partea operatorilor. Înţeleg că sunt deja solicitări şi de la stat (CFR Călători) şi de la privat, cu cât mai mulţi, cu atât mai bine. Noi avem posibilitatea pe cei 7,8 km în două staţii să creăm un timp de aşteptare pentru ca trenul care pleacă din Gara de Nord spre Otopeni să poată să treacă spre Otopeni şi cel care vine spre Gara de Nord să aştepte în staţie şi să poată să ajungă la Gara de Nord şi invers. Aceste elemente le-am discutat cu CFR SA. Aştept undeva 2-4 decembrie recepţia la terminarea lucrărilor şi în proximitatea datei de 12 decembrie vom ştii exact câţi operatori îşi doresc să realizeze aceste curse şi vom la ştii la ce interval de timp. Sunt îndeplinite condiţiile tehnice pentru ca cei 19,5 km să fie parcurşi undeva în 15-17 minute”, a explicat ministrul Lucian Bode.
Directorul general al CFR Călători, Dan Costescu, declara, în luna septembrie, că un singur tren va duce călătorii din Gara de Nord la aeroportul Otopeni, iar intervalul de succedare va fi de 50 de minute.
Potrivit acestuia, trenul respectiv, chiar dacă are 15 ani, este cel mai nou din România şi are o capacitate de 70 sau de 110 locuri, în funcţie de configuraţie.
"Este posibil în acest moment, când încărcarea este mică - la începutul exploatării unei linii tot timpul încărcarea este mai mică - ar fi posibil să avem 50 de minute, pentru că mai sunt şi alte trenuri în grafic. De exemplu, dacă nu ar fi trenurile de Galaţi, ne-am duce undeva la 30 şi ceva de minute. Lucrurile se pot îmbunătăţi", a spus Costescu, citat de News.ro.
Potrivit CFR SA, noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.
Proiectul ''Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti - FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti" prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podeţe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.
Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei, iar contractantul este Arcada Company. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile. Pe categorii de lucrări lucrează următorii constructori: Arcada (construcţii civile/viaduct), Wiebe (suprastructură CF) şi Alstom (instalaţii semnalizare şi telecomunicaţii).
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS