”Am revitalizat proiectele feroviare din zona metropolitană a Bucureştiului. Primul pachet de proiecte va fi finalizat în luna decembrie acest an şi mă refer la conexiunea feroviară între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni prin modernizarea liniei de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, cu cele două contracte, realizarea racordului de cale ferată la Terminalul 1, cei 3 km de racord nou, şi dublarea liniei între Mogoşoaia şi Baloteşti pe cei 7,8 km”, a spus ministrul Bode.

De altfel, noul Mers al Trenurilor va intra în vigoare la data de 12 decembrie.

”Mi se pare extrem de mult 50 de minute între două curse (între Gara de Nord şi Otopeni, n.r.), CFR SA aşteaptă oferte, aşteaptă solicitări pentru trasee din partea operatorilor. Înţeleg că sunt deja solicitări şi de la stat (CFR Călători) şi de la privat, cu cât mai mulţi, cu atât mai bine. Noi avem posibilitatea pe cei 7,8 km în două staţii să creăm un timp de aşteptare pentru ca trenul care pleacă din Gara de Nord spre Otopeni să poată să treacă spre Otopeni şi cel care vine spre Gara de Nord să aştepte în staţie şi să poată să ajungă la Gara de Nord şi invers. Aceste elemente le-am discutat cu CFR SA. Aştept undeva 2-4 decembrie recepţia la terminarea lucrărilor şi în proximitatea datei de 12 decembrie vom ştii exact câţi operatori îşi doresc să realizeze aceste curse şi vom la ştii la ce interval de timp. Sunt îndeplinite condiţiile tehnice pentru ca cei 19,5 km să fie parcurşi undeva în 15-17 minute”, a explicat ministrul Lucian Bode.

Directorul general al CFR Călători, Dan Costescu, declara, în luna septembrie, că un singur tren va duce călătorii din Gara de Nord la aeroportul Otopeni, iar intervalul de succedare va fi de 50 de minute.

Potrivit acestuia, trenul respectiv, chiar dacă are 15 ani, este cel mai nou din România şi are o capacitate de 70 sau de 110 locuri, în funcţie de configuraţie.

"Este posibil în acest moment, când încărcarea este mică - la începutul exploatării unei linii tot timpul încărcarea este mai mică - ar fi posibil să avem 50 de minute, pentru că mai sunt şi alte trenuri în grafic. De exemplu, dacă nu ar fi trenurile de Galaţi, ne-am duce undeva la 30 şi ceva de minute. Lucrurile se pot îmbunătăţi", a spus Costescu, citat de News.ro.

Potrivit CFR SA, noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.

Proiectul ''Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti - FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti" prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podeţe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.

Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei, iar contractantul este Arcada Company. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile. Pe categorii de lucrări lucrează următorii constructori: Arcada (construcţii civile/viaduct), Wiebe (suprastructură CF) şi Alstom (instalaţii semnalizare şi telecomunicaţii).