Gara de Nord, transformată într-un mall amplasat pe “Calea Mătăsii”. Visul ministrului Răzvan Cuc
La capitolul vise şi promisiuni nu ne întrece nimeni. De exemplu, cea mare poartă feroviară din România, Gara de Nord, se va transforma într-un mall uriaş, cu două terminale, iar trenurile vor circula prin subteran, până la metrou.
Ideile futuriste sunt prezentate într-o strategie de dezvoltare, pusă în dezbatere publică, de Ministerul Transporturilor. Tipic pentru noi, oficialii nu ştiu şi când se vor apuca de lucru.
Iată cum ar trebui să arate viitoarea Gara de nord. În mijloc, chiar pe liniile de cale ferată ar tebui să crească un mall uriaş, cu o arhitectură modernă şi o parcare generoasă.
Actuala clădire a gării, monument istoric, este păstrată intactă, dar va fi complet reabilitată.
Potrivit noii strategii, trenurile care vor ajunge în gara de nord vor coborî în subteran. Asta pentru a asigura interconectivitatea cu metroul din Bucureşti. Având însă în vedere traseul metroului, muncitorii vor fi obligaţi să sape până la 30 de metri în subteran. Până acolo vor ajunge noile linii de cale ferată.
Ca să crească numărul de pasageri, strategia prevede două terminale, legate între ele printr-un tren special.
De altfel, gară ar trebui să devină un punct important pe aşa-numita “Cale a Mătăsii” care asigură legătura dintre Europa şi Asia.
Strategia pusă în dezbatere publică pe site-ul ministerului Transporturilor este gândită de specialişti ai Universităţii de Arhitectură “Ion Mincu” din Bucureşti.
Din păcate, nu prevede termene clare de realizare sau buget. Oficialii CFR Infrastructura susţin că reprezintă doar un proiect feroviar de perspectivă care se poate realiza în parteneriat public-privat. Dacă va fi vreodată gata, va semăna cu gările din Viena sau din Berlin, se arată în strategie.
Deocamdată avem mare nevoie de linia de cale ferată care va lega Gara de nord de Aeroport, nu de alta dar se apropie Campionatul European de fotbal.
În timpul Campionatului European de Fotbal vor fi foarte multe avioane care vor ateriza pe aeroportul Otopeni. Ministerul Transporturilor vrea să îi ducă pe microbiştii care vor veni la noi în ţară pentru cele patru meciuri cu ajutorul trenului pe calea ferată către BUcureşti. Aşa că va lega actuala linie de cale ferată de aeroport. au început deja lucrările, se face organizare de şantier.
Totuşi, proiectul este contestat de locuitorii care au case sau terenuri în apropierea şantierului. Aceştia sunt nemulţumiţi de banii primiţi pentru terenurile expropiate, dar şi de disconfortul creat.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS