Linia de cale ferată care leagă Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, finalizată în proporţie de 97%. Proiectul de aproape 400 mil. lei este finanțat din fonduri UE nerambursabile
Santier, infrastructura
Linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă este finalizată în proporţie de 97%, a anunţat, miercuri, CFR SA.
Potrivit unui comunicat al companiei, noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă.
Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.
Lucrările finale de executat presupun, la staţia T1 Aeroport: finisaje interioare (gresie, zugrăveli, tavan fals); montare instalaţii electrice, TTR, instalaţii sanitare, electrice şi termice; aşternere membrană peroane şi aplicare vopsea epoxidică; instalare difuzoare, camere video, grup electrogen; lucrări alimentări cu apă şi realizare rigolă preluare ape meteorice; montare parapet protecţie peroane.
La construcţii civile/viaduct urmează să fie executate lucrări ce vizează: montare sistem de colectare şi scurgere ape meteorice de pe viaduct (pilele 9 - 10 şi 25 - 37); completare panouri fonoabsorbante; instalare canal de beton pentru cabluri (zonă viaduct).
La suprastructură trebuie executate lucrări de buraj 1 mecanic (km 17+500 - km 18+025) şi profilare mecanică parţială (km 18+025 - km 18+850), instalaţiile de semnalizare şi telecomunicaţii mai necesită lucrări de montare tâmplărie aluminiu container CE şi instalare fundaţie semnal, rame instalaţii CE, cabluri SCB, duct, camerete FO şi subtraversări, în timp ce pe drumuri trebuie să se execute lucrări de extindere bretea racord DN1, amenajare drum şi trotuar (bretea DN1 - AIHCB, bretea Peco - AIHCB) - refacere drum, montare pavele trotuar, frezare uzură, continuare realizare rigolă între km CF 16+629 - km 17+536 şi montare CP-uri şi geigere la bretea DN1 - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti.
Proiectul ''Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti - FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti" prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podeţe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.
Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei, iar contractantul este Arcada Company. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile. Pe categorii de lucrări lucrează următorii constructori: Arcada (construcţii civile/viaduct), Wiebe (suprastructură CF) şi Alstom (instalaţii semnalizare şi telecomunicaţii).
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS