Traficul pe principala poarta de intrare in Romania a crescut cu 20%. Autoritatile nu au niciun plan de extindere pentru Aeroportul Henri Coanda, care nu mai face fata aglomeratiei
Aeroport
Aeroportul Henri Coanda din Otopeni a inregistrat in prima jumatate a acestui an 5,91 milioane de pasageri, in crestere cu circa 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit unui comunicat publicat luni de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB), companie care administreaza cele doua aeroporturi de langa Bucuresti.
Compania sustine ca datele din primul semestru creeaza "premisele depasirii pragului de 12 milioane de pasageri in intreg anul 2017”.
In 2016, aeroportul din Otopeni a inregistrat 10,98 milioane de pasageri, in crestere cu 18,3% fata de anul precedent.
Datele publicate de compania de stat care administreaza cele doua aeroporturi arata ca aeroportul Baneasa are in continuare un trafic infim.
"Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti a inregistrat, in primele sase luni ale anului 2017, pe Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti-Baneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 5,92 milioane pasageri si 61,8 mii de miscari de aeronave (aterizari si decolari). Din total, pe Aeroportul Henri Coanda s-au inregistrat 5,91 milioane de pasageri si 55,7 mii de miscari de aeronave", arata comunicatul.
Potrivit datelor oficiale transmise presei, traficul de pe aeroportul Otopeni continua sa creasca in ritm accelerat, desi serviciile aeroportului fac tot mai greu fata numarului tot mai mare de pasageri.
"Numarul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucurestiului in primul semestru din 2017 a inregistrat o crestere relevanta, de 20,5%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, creandu-se astfel premisele depasirii pragului de 12 milioane de pasageri in intreg anul 2017", precizeaza comunicatul, care nu ofera ratele de crestere separat pentru cele doua aeroporturi, desi aeroportul Baneasa are un trafic infim.
Ritmul rapid de crestere creeaza dificultati tot mai mari aeroportului, in lipsa oricarui proiect de extindere.
In iunie, Aeroportul International Henri Coanda le-a cerut pasagerilor, printr-un anunt postat pe site-ul aeroportului, sa se prezinte la aeroport cu trei ore inainte de ora programata a zborului, mai ales daca au curse dimineata, motivand masura prin cresterea numarului de curse pe perioada verii.
Insa aglomeratia de pe aeroport este o realitate cu care se confrunta pasagerii de multe luni, chiar si dupa ce aeroportul a luat, in 2016, cateva masuri de adaugare a unor ghisee suplimentare pentru politistii de frontiera care controleaza documentele de calatorie.
In luna martie, News.ro a publicat o analiza care semnala situatia si puncta cauzele problemelor de pe aeroportul Otopeni.
Anul trecut, traficul de pe aeroportul din Otopeni a ajuns la aproape 11 milioane de pasageri, iar pentru acest an este estimata o crestere cu circa 15%, ceea ce ar insemna aproape 13 milioane de pasageri, aproape de limita maxima pe care aeroportul o poate gestiona fara a afecta grav confortul pasagerilor.
"Pentru Henri Coanda am propus mai demult solutia construirii unui terminal nou. In decembrie, pe Henri Coanda, am asteptat o ora si jumatate. Apar, in ore de varf, zone de gatuire a traficului, la filtre, la controlul pasapoartelor”, a explicat, in luna martie, presedintele Asociatiei Pilotilor si Proprietarilor de Avioane din Romania (AOPAR), Radu Merica.
Pana in prezent, nici Ministerul Transporturilor, care controleaza aeroportul, nici conducerea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB) nu au anuntat planuri concrete de extindere a aeroportului Otopeni.
Potrivit unor specialisti consultati de News.ro, singura varianta va fi redeschiderea, cel tarziu anul viitor, a aeroportului Baneasa pentru cursele regulate.
In prezent, aeroportul Baneasa are un trafic infim, dupa ce sefii din Transporturi au decis ca aeroportul sa fie destinat doar pentru curse de business.
Mai multe despre:
#aeroportul Henri Coanda#trafic aerian
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS