Aeroportul Otopeni se sufoca din cauza aglomeratiei: calatorii, rugati sa vina cu 3 ore inainte de decolare. Transporturile nu au niciun plan de extindere a principalei porti de intrare in tara
Avioane, ROMATSA, Aeroportul Otopeni
Aeroportul International Henri Coanda din Otopeni, principala poarta aeriana a Romaniei, le cere pasagerilor sa se prezinte la aeroport cu trei ore inainte de ora programata a zborului, mai ales daca au curse dimineata, arata un anunt postat pe site-ul aeroportului, care motiveaza masura prin cresterea numarului de curse pe perioada verii.
O analiza News.ro arata ca, in realitate, cozile mari si aglomeratia de pe aeroportul din Otopeni i-au afectat pe pasageri si inainte de inceperea sezonului estival, iar explicatia este lipsa proiectelor de extindere si modernizare a aeroportului si apropierea de limita de trafic, moment in care serviciile aeroportului risca sa fie complet depasite de numarul prea mare de pasageri.
"Avand in vedere cresterea considerabila a traficului in perioada estivala, in care sunt introduse in programul de zbor numeroase curse charter, recomandam pasagerilor sa se prezinte la aeroport cu trei ore inainte de ora zborului. Aceasta recomandare se adreseaza, in special, pasagerilor care au cursa programata in intervalul orar 05:00 – 08:00", arata un anunt postat pe site-ul Aeroportului International Henri Coanda.
Insa aglomeratia de pe aeroport este o realitate cu care se confrunta pasagerii de multe luni, chiar si dupa ce aeroportul a luat, in 2016, cateva masuri de adaugare a unor ghisee suplimentare pentru politistii de frontiera care controleaza documentele de calatorie.
Anul trecut, traficul de pe aeroportul din Otopeni a ajuns la aproape 11 milioane de pasageri, iar pentru acest an este estimata o crestere cu circa 15%, ceea ce ar insemna aproape 13 milioane de pasageri, aproape de limita maxima pe care aeroportul o poate gestiona fara a afecta grav confortul pasagerilor.
”Pentru Henri Coanda am propus mai demult solutia construirii unui terminal nou. In decembrie, pe Henri Coanda, am asteptat o ora si jumatate. Apar, in ore de varf, zone de gatuire a traficului, la filtre, la controlul pasapoartelor”, a explicat pentru News.ro, in luna martie, presedintele Asociatiei Pilotilor si Proprietarilor de Avioane din Romania (AOPAR), Radu Merica.
Pana in prezent, nici Ministerul Transporturilor, care controleaza aeroportul, nici conducerea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB) nu au anuntat planuri concrete de extindere a aeroportului Otopeni.
Potrivit specialistilor, singura varianta va fi redeschiderea, cel tarziu anul viitor, a aeroportului Baneasa pentru cursele regulate. In prezent, aeroportul Baneasa are un trafic infim, dupa ce sefii din Transporturi au decis ca aeroportul sa fie destinat doar pentru curse de business.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS