Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale va lansa in cateva saptamani licitatia pentru centurile ocolitoare ale localitatilor Comarnic si Busteni. Daca si constructorii se vor tine de termene, soferii ar putea ajunge mai repede in statiuni.

Orice turist care a fost macar o data cu masina pe Valea Prahovei stie ca trecerile de pietoni si semafoarele din Busteni si Comarnic sunt cele care "sugruma" circulatia pe DN1.

Narcis Neaga, directorul general CNADNR: "Studiile de fezabilitate sunt gata pentru centura Comarnic si centura Busteni, nu la profil de autostrada, la profil de drum national, ca sa anticipam un pic si sa descongestionam traficul pe DN1, nu mai putem astepta pana se termina autostrada."

Centura Comarnic va incepe la sud de localitate, iar pe o treime din traseu va folosi o strada deja existenta.

Pentru a ocoli centrul Comarnicului, cei de la CNADNR vor sa se foloseasca de acest drum industrial pe care urmeaza sa il modernizeze si sa il prelungeasca. Acest proiect insa nu exclude autostrada A3, care urmeaza sa se construiasca la nici o suta de metri pe malul celalalt al raului Prahova.

Centura Comarnic va avea trei kilometri si va fi paralela cu DN1, dar de cealalata partea a caii ferate.

Cealalta localitate care produce "dopuri"de circulatie este Busteni, unde se va construi a doua centura.

Centura Busteni va incepe in zona fostei fabrici de hartie si va ocoli orasul pe la est, pe valea raului Prahova.

Narcis Neaga, directorul general CNADNR: "In aceasta toamna, declansam procedurile de licitatii pentru constructii, in aceasta toamna speram sa inceapa si lucrarile la cele doua centuri."

Pretul celor doua centuri va fi cunoscut abia dupa licitatie.