TGV-ul devine franco-german, odată cu fuziunea între Alstom şi Siemens. Alianța va crea al doilea gigant din industria feroviară, la nivel mondial
TGV, SNCF
Grupurile francez Alstom şi german Siemens urmează să fuzioneze ”ca de la egal la egal” în activităţile feroviare, o alianţă economică menită să contracareze gigantul chinez CRRC, dar şi o alianţă politică, discutată între Palatul Elysée şi Cancelaria de la Berlin, relatează AFP, preluată de News.ro.
Această alianţă va da naştere "Siemens Alstom", numărul doi mondial - ca volum - de material feroviar rulant şi numărul unu în domeniul semnalizării.
Trenul de mare viteză (TGV) va deveni, aşadar, franco-german într-o primă fază, însă acordul prevede ca Siemens să poată să treacă de 50,5% din capital după patru ani.
Consorţiul german îşi va duce activităţile feroviare şi va primi în schimb jumătate din capitalul Alstom. Noul grup va fi cotat pe Bursa de la Paris, iar sediul său se va afla în regiunea pariziană, potrivit unui comunicat comun al Alstom şi Siemens publicat marţi seara, la finalul unor şedinţe ale Consiliilor de Administraţie şi de supraveghere ale celor grupuri.
Actualul preşedinte-director general (PDG) al Alstom Henri Poupart-Lafarge va rămâne la conducerea noului grup, al cărui CA va fi alcătuit din şase administratori desemnaţi de Siemens, patru administratori independenţi şi PDG.
Statul francez, în schimb, nu face parte din CA. El este în prezent acţionarul Alstom, prin acţiunile împrumutate de Bouygues, iar în comunicat ”confirmă că pune capăt împrumutului titlurilor (...) şi nu îşi va exercita opţiunile de cumpărare”.
Palatul Bercy a anunţat că ”Guvernul francez susţine apropierea”, iar ministrul Economiei Bruno Le Maire "se bucură de interesul acestei operaţiuni atât din punct de vedere industrial, cât şi în privinţa păstrării locurilor de muncă”.
Pierderea controlului asupra uneia dintre bijuteriile industriei franceze provoacă temeri cu privire la locuri de muncă, alimentate de sindicate.
”Garanţiile s-au schimbat repede”, a declarat pentru AFP Daniel Dreger de la Confederaţia Generală a Muncii (CGT), al doilea sindicat în Alstom.
Această fuziune este ”o necesitate” în lupta împotriva concurenţei chineze, însă ”îngtijorează” pentru că ”va exista o ruptură socială pe termen mediu”, apreciază CFE-CGC, primul sindicat în cadrul Alstom.
În spatele acestei fuziuni planează umbra CRRC, gigantul chinez care bate la poarta Europei şi care ”ar putea să se sprijine pe achiziţia unui constructor european”, afirmă secretarul de stat Benjamin Griveaux.
Un fals “Airbus în domeniul feroviar”
Această alianţă este totodată foarte politică, în contextul în care Emmanuel Macron afişează, de când a fost ales, o voinţă de apropiere de Germania şi şi-a prezentat în aceeaşi zi propunerile cu privire la Uniunea Europeană (UE).
Însă în timp ce Alstom şi Siemens salută crearea unui ”campion european al mobilităţii”, iar Bruno Le Maire evocă un viitor ”campion franco-german al construcţiei de (sisteme de) semnalizare feroviară”, există voci care se opun - atât pe eşicherul stâng, cât şi pe cel drept.
”Germania este cea care cumpără Franţa, iar domnul Macron ne întristează”, a reacţionat Laurent Wauquiez, vicepreşedintele Les republicains (LR, dreapta).
Aleşii Frontului de Stânga din Ile-de-France Mobilité - entitatea însărcinată cu transporturile în regiune - apreciază că ”un asemenea scenariu nu are nimic a face cu un Airbus în domeniul feroviar promovat în presă, odată ce nu are la bază vreun control public”.
Operaţiunea urmează să fie finalizată la sfârşitul lui 2018, după obţinerea autorizaţiilor în domeniul reglemntărilor.
Grupul canadian Bombardier ar putea să intre în grup, într-o a doua etapă, cu activităţile sale feroviare, potrivit cotidianului german Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).
Alstom are 32.800 de salariaţi, iar Siemens Mobility (branşa feroviară) are 27.100. O fuziune între aceste două grupuri a fost deja studiată în 2014, însă a eşuat.
Alstom a preferat să-şi cedeze activităţile în domeniul energetic grupului american General Electric şi să-şi recentreze activitatea în domeniul feroviar.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS