Rusia si China investesc 242 mld. dolari intr-o cale ferata de mare viteza Moscova-Beijing
Rusia si China vor construi o cale ferata de mare viteza in valoare de 1.500 de miliarde de yuani (242 mld. dolari) intre Moscova si Beijing, care va reduce durata calatoriei intre cele doua capitale la numai doua zile, a anuntat administratia municipala a Beijingului, relateaza Bloomberg.
In prezent, calatoria cu trenul intre Beijing si Moscova dureaza sase zile, potrivit AFP. Linia ferata care va lega cele doua orase va avea aproximativ 7.000 de kilometri, depasind ca lungime de peste trei ori cea mai lunga linie de mare viteza existenta in prezent, intre Beijing si orasul Guangzhou din sudul Chinei, si va trece prin Kazahstan.
Proiectul apare in contextul in care Rusia se confrunta cu dificultati economice, pe fondul scaderii pretului petrolului si al relatiilor tensionate cu Uniunea Europeana si Statele Unite, din cauza conflictului din Ucraina.
De cealalta parte, China incearca sa impuna la nivel international tehnologia avansata pe care o detine in domeniul constructiilor feroviare.
In noiembrie anul trecut, prim-vicepresedintele companiei Russian Railways, Alexander Misharin, a declarat ca tronsonul de cale ferata dintre Moscova si granita Rusiei va costa 60 de miliarde de dolari, iar ca linia ferata va reduce durata calatoriei intre cele doua capitale de la cinci zile la 30 de ore.
Misharin a apreciat atunci ca proiectul care leaga Moscova de Beijing este similar Canalului Suez in ceea ce priveste "scara si importanta" acestuia.
China detine cea mai mare retea feroviara de mare viteza din lume, construita de la zero in mai putin de 10 ani si bazata pe tehnologie provenita de la companii straine, precum Alstom (Franta), Siemens (Germania) si Kawasaki Heavy Industries (Japonia).
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS