Taxa pentru podul de la Feteşti ar putea fi eliminată. “Autostrada e o ruşine”
Taxele pentru traversarea podurilor de la Fetești și Giurgeni ar putea fi eliminate. Doi deputați au depus un proiect de lege în acest sens.
Deși propunerea pare atrăgătoare pentru șoferi, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere spun că sumele ar trebui suportate de bugetul statului. Doar anul trecut s-au strâns aproape 160 de milioane de lei din aceste taxe.
Ca să treacă Dunărea, la Feteşti, şoferii plateasc în prezent între 13 şi 91 de lei, iar la Giurgeni, între 11 şi 64 de lei. Un proiect legislativ depus la Senat propune eliminarea acestor taxe.
Robert Boroianu, deputat PNL: “Considerăm că astăzi în România prin aceasta taxa de fapt facem o suprataxare, având în vedere că plătim deja prin rovinieta toate aceste taxe datorate statului român. Pe teritoriul altor state pe unde trece Dunărea, nu se plateasc asemenea taxe pentru poduri.”
“Arata vraişte toate drumurile, iar autostrada e o ruşine”, spune un şofer. Şi pentru companiile de transport ideea este atrăgătoare, dar unii patroni se tem de eventuale riscuri.
Ion Lixandru, patronul unei companii de transport: “Să nu se spună apoi că nu mai avem poduri pentru că nu mai avem taxe. Podurile trebuie întreţinute permanent. Nu pot să spun că am făcut o şosea şi nu mai trec pe ea.”
Reprezentanţii CNAIR susţin că eliminarea acestor tarife ar aduce după sine alte taxe. Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR: ”În momentul în care noi nu am avea aceste sume, din aceste tarife, practic aceste sume ar trebui completate din bugetul de stat. În momentul în care am prelua de la bugetul de stat sumele am plăti toţi, inclusiv cei care nu au autoturisme şi nu folosesc reţeaua de drum naţional.”
Doar anul trecut, staţia de taxare de la Feteşti a adus în conturile Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere 124 de milioane de lei. Alte aproape 34 de milioane de lei au venit de la podul de la Giurgeni.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS