Sova, “Dupa 20 de ani”: Taxarea autostrazilor se va face, nu cu bariere, ci prin SMS, cod de bare sau vinieta de la benzinarie”
Pentru taxarea masinilor care circula pe autostrazi exista mai multe posibilitati, precum varianta electronica cu telefonul mobil, printr-un cod de bare amplasat pe geam sau prin achizitia unei viniete, afirma ministrul delegat Dan Sova.
"Sunt mai multe posibilitati. O sa fie si taxa electronica, cu telefonul mobil, o sa fie si cu un cod de bare pe geam, cine circula mai mult, eventual, o sa fie si cu posibilitatea sa-ti cumperi vinieta de la benzinarie si sa ti-o pui in geam, o sa fie mai multe mecanisme", a afirmat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine, Dan Sova, la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de Pro TV.
Oficialul a precizat ca nu va fi utilizat sistemul cu bariere, care ar genera aglomeratie si nu este agreat de potentialii investitori in constructia de autostrazi.
Intrebat ce va presupune taxarea cu cod de bare, el a aratat ca aceasta formula vizeaza achizitia unui tip de vinieta amplasata pe geam. "Cand treci, camera de luat vederi iti ia codul de bare si iti ia banii din cont automat", a adaugat ministrul.
Sova a aratat ca tronsoanele de autostrada Comarnic - Brasov si Craiova - Pitesti, precum si centura Sud a Bucurestiului, pe care autoritatile isi propun sa le construiasca prin concesiune pana la alegerile din 2016, vor fi taxate dupa intrarea in exploatare.
Referindu-se la cuantumul taxei, Sova a aratat ca modelul financiar are la baza ideea de trei euro pe suta de kilometri.
"In mod normal, noi ar trebui sa dam in concesiune, ca sa scapam de cheltuielile de la buget, adica sa-i dai omului sa o exploateze, sa ia taxa pe ea si sa o intretina, sa o reabiliteze, ar trebui sa dam toate autostrazile. Acum, cand dam centura Sud, vom da in concesiune de la Pitesti pana la Constanta. Cei care construiesc centura Sud vor avea de la Pitesti pana la Constanta in concesiune, sa le intretina, sa le exploateze", a spus ministrul.
Dan Sova a afirmat ca in cazul in care nu vor exista suficiente incasari, statul va interveni prin plati de disponibilitate.
Pe de alta parte, Sova a afirmat ca daca in cazul autostrazilor realizate prin concesiune, taxarea va intra in vigoare dupa darea in folosinta, in cazul celor cofinantate cu fonduri europene situatia ar putea fi diferita. "E o chestiune pe care personal inca nu mi-am lamurit-o nici eu foarte clar. Autostrazile construite cu fonduri europene au o perioada, trei ani sau cinci ani, in care nu poti sa pui taxa pe ele. Dar nu m-am lamurit nici eu exact", a spus el.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a fost trecuta la inceputul anului de la Ministerul Transporturilor in subordinea lui Sova.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a afirmat recent ca proiectele prin partneriat public-privat (PPP) sunt periculoase, dar necesare pentru dezvoltarea infrastructurii, si ca vrea sa gaseasca si alte moduri de finantare a autostrazilor prin acest tip de investitii in afara taxarii accesului.
Fenechiu a sustinut ca in Europa sunt trei modele in ceea ce priveste autostrazile, respectiv cel nordic, unde acestea sunt gratuite, central-european, unde se plateste o taxa fixa pe un numar de zile, respectiv vinieta, si cel mediteranean, unde platesti autostrada "aproape mai mult" decat carburantul.
"Sub nicio forma nu cred ca pentru Romania este binevenit acest model sudic. Am retineri si daca e binevenit modelul cu vinieta, dar oricum noi trebuie sa discutam despre o vinieta fixa si posibilitatea circularii gratuite pe autostrazi. Pentru aceasta trebuie sa fim inventivi si sa gasim alte moduri de finantare. Sper din toata inima sa va facem o surpriza in urmatoarea perioada", a adaugat Fenechiu.
Guvernul a aprobat la finele lunii aprilie ca Ministerul Transporturilor sa realizeze proiectele de constructie a autostrazilor Campia Turzii - Targu Mures - Iasi si Bucuresti - Alexandria.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS