Explicatia pentru lipsa autostrazilor din Romania: angajatii statului, platiti din banii nostri, nu reusesc sa termine in timp util nici macar licitatiile
Exista o explicatie pentru lipsa autostrazilor din Romania. Angajatii statului, platiti din banii nostri, nu reusesc sa termine in timp util nici macar licitatiile pentru atribuirea lucrarilor. De pilda, concursul pentru autostrada dintre Lugoj si Deva a avut loc in august 2012, insa comisia nu a anuntat rezultatele nici dupa sapte luni. Daca printr-o minune ar fi desemnat astazi, castigatorul se poate apuca de lucru abia in pragul iernii, cand nu mai are cum sa toarne asfaltul.
200 de oameni furiosi ca nu si-au luat salariile de sase luni au dat astazi buzna in birourile companiei Romstrade din Bucuresti. Sunt cei care lucrau la bucata de autostrada Nadlac-Arad, unde statul roman a descoperit mai multe nereguli si a reziliat contractul.
Florin Dimitrescu, director Romstrade "- Ne dorim in ideea sa continuam cu alte proiecte".
- Ce ati continuat de cand ati venit dumneavoastra? Un metru de asfalt?
-"Situatia este intradevar mai dificila. Cred ca in mai, iunie era gata soseaua, dar asa mai dureaza un an de zile, daca nu mai mult"
O prognoza prea optimista, pentru ca nici nu a fost gasit noul constructor. La fel se intampla si pe tronsonul dintre Lugoj si Deva unde, dupa nenumarate amanari, licitatia s-a facut in august anul trecut.
Nici dupa sapte luni de la data licitatiei, comisia desemnata de Compania de Autostrazi nu a selectat un castigator pentru tronsonul Lugoj Deva. 50 de companii se bat pentru acest contract. In aceste conditii si 2013 va fi un pierdut pentru ca dupa semnarea contractelor va mai dura inca jumatate de an pana la inceperea lucrarilor.
"De sapte luni de zile se paseaza raspunderea intre institutii. Eu o sa cer in continuare autoritatilor respective sa spuna sa nu se faca, dar daca nu, sa dea drumul, ca vine primavara si nu ne apucam de autostrazi", a spus premierul Ponta.
Si chiar daca sunt deja peste 10 grade in termometre, putini constructori s-au apucat de treaba. Cei mai harnici lucreaza intre Deva si Sibiu. In schimb, pe cei sase kilometri ai autostrazii Bucuresti-Ploiesti, intre capitala si centura, nu misca nimeni.
Nici lucrarile de pe autostrada Comarnic-Brasov nu vor incepe curand. Comisia din cadrul Companiei Drumuri va desemna peste 30 de zile firmele care urmeaza sa participe la concursul pentru atribuirea lucrarilor.
Si aici birocratia s-ar putea sa amane inceperea lucrarilor pana in toamna.