Este pentru prima oară în ultimii 30 de ani când operatorul aerian irlandez raportează pierderi în sezonul de vară, dar un bilanţ mai solid decât se estima a atenuat declinul acţiunilor la bursă, scrie Agerpres.

Luni, titlurile Ryanair înregistrau un declin de 1%, în timp ce operatorul aerian low-cost easyJet şi International Airlines Group (proprietarul British Airways) înregistrau scăderi de peste 5%, după ce Guvernul britanic a adoptat un sistem cu trei niveluri privind restricţiile pentru zone locale.

Directorul general al Ryanair, Michael O'Leary, a explicat că, deşi compania se aşteaptă ca în acest an financiar să transporte 38 de milioane de pasageri, este imposibil de dat o prognoză, ţinând cont de măsurile impuse de guverne pentru a stopa al doilea val de infecţii. În anul financiar care s-a încheiat la 31 martie 2019 compania transportase 149 de milioane de pasageri.

Dar Ryanair ar putea avea o evoluţie mai bună în această iarnă, comparativ cu traficul aerian la nivel european, care ar urma să înregistreze un declin de 25% faţă de nivelul de anul trecut, a explicat O'Leary, care estimează că în vara lui 2021 compania ar putea opera între 50% ţi 80% din capacitatea sa de dinaintea pandemiei, în funcţie de evoluţia crizei.

Ryanair nu a prezentat estimări privind câştigurile din acest an, dar şeful companiei a avertizat că pierderile se vor accentua probabil în a doua parte a anului, iar operatorul aerian ar putea raporta primele pierderi anuale din 2009.

Operatorii aerieni din Europa susţin că lipsa unui sistem de restricţii coordonat şi a unor reglementări comune de carantină afectează redresarea industriei aeriene, afectată semnificativ în urma pandemiei.

Preţul biletelor va fi de asemenea "redus semnificativ", a anunţat recent şeful Ryanair, care se aşteaptă ca sezonul de iarnă din 2020 "să fie un eşec".

Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa, după numărul de pasageri, opera 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Bucureşti şi Craiova.