Rusia si China vor sa construiasca o cale ferata de super viteza intre Moscova si Beijing, cea mai lunga din lume
Rusia si China analizeaza construirea unei linii ferate de mare viteza intre Moscova si Beijing, cea mai lunga din lume, care ar reduce durata calatoriei cu trenul intre cele doua capitale de la sase zile la numai doua, potrivit presei din China, citate de AFP, transmite Mediafax.
Proiectul ar costa peste 230 miliarde de dolari, iar calea ferata ar avea o lungime de peste 7.000 de kilometri, de peste trei ori mai mare decat cea mai lunga linie de mare viteza existenta in prezent, intre Beijing si orasul Guangzhou din sudul Chinei.
Noua ruta feroviara de mare viteza ar fi un simbol puternic al legaturilor politice dintre Moscova si Beijing, care fac ca reprezentantii celor doua tari sa voteze deseori impreuna in Consiliul de Securitate al ONU.
Aceste legaturi s-au intarit in ultima perioada, pe fondul criticilor occidentale la adresa presedintelui rus Vladimir Putin, din cauza rolului Rusiei in conflictul din Ucraina.
Cele doua parti au incheiat in aceasta saptamana un memorandum de intelegere, in timpul unei vizite a premierului chinez Li Keqiang la Moscova, in care partea chineza si-a exprimat interesul pentru construirea unei linii feroviare rapide intre Moscova si Kazan, in regiunea Tatarstan, bogata in petrol, a relatat televiziunea chineza de stat. Linia ferata, cu o lungime de 803 kilometri, ar fi primul tronson din ruta catre Beijing. Trenurile de pasageri circula intre Beijing si Moscova din 1954 si efectueaza doua curse pe saptamana.
China detine cea mai mare retea feroviara de mare viteza din lume, construita de la zero in mai putin de 10 ani si bazata pe tehnologie provenita de la companii straine, precum Alstom (Franta), Siemens (Germania) si Kawasaki Heavy Industries (Japonia).
Reputatia Chinei a fost sifonata in urma unui accident din 2011 in care a fost implicat un tren de mare viteza, soldat cu moartea a cel putin 40 de pasageri si ranirea altor cateva sute. In prezent, China vrea sa exporte aceasta tehnologie, construind deja retele feroviare de acest tip in Turcia si Venezuela.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS