Ministerul Transporturilor arunca responsabilitatea construirii celor mai importante autostrazi pe umerii viitorului Guvern. Pana atunci, face studii de fezabilitate
Constructia celor mai importante autostrazi din Masterplanul pentru transporturi a fost aruncata pe umerii guvernului urmator. Potrivit unui document publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, mult asteptatele santiere vor fi deschise din 2017, iar pana atunci se vor face studii de fezabilitate. Asta in conditiile in care am aruncat deja milioane de euro pe desenat harti.
Dupa 25 de ani de la Revolutie, Romania nu are o autostrada care sa traverseze muntii. Masterplanul pe transporturi revizuit de Comisia Europeana ne promite ca vom avea tocmai doua autostrazi peste Carpati. De la Pitesti la Sibiu si de la Comarnic la Brasov. Santierele ar trebui sa inceapa in 2017 si sa se termine in 2020.
Autostrada Sibiu - Pitesti este considerata de Uniunea Europeana prioritatea zero a Romaniei. Costa 2 miliarde de euro, adica 17 milioane de euro pe kilometru. Europenii ne indeamna apoi sa construim Bacau - Pascani, cu 7,5 milioane pe kilometru.
Urmeaza Targu Neamt - Iasi - Ungheni, cu 10 milioane pe kilometru, Sibiu - Brasov, cu 8 milioane de euro kilometrul, Suplacu de Barcau - Bors si tronsonul Nadasel - Suplacu de Barcau.
Abia dupa aceste autostrazi vine, in ordinea prioritatilor, Comarnic - Brasov, una din cele mai scumpe autostrazi din Romania. Costul pe fiecare kilometru este de 20 de milioane de euro.
In 2017 ar mai incepe lucrarile si la Pitesti - Craiova, prevede Masterplanul. Potrivit documentului, alte autostrazi urmeaza sa fie construite dupa 2020. Astfel, in 2022 ar trebui sa avem o noua centura a Bucurestiului la nivel de autostrada.
Tot pe hartie vom avem Targu Mures - Targu Neamt, Brasov - Bacau si Ploiesti - Comarnic. "Si daca trebuie sa plecam intr-o luna, dar nu este cazul, lasam tara cu masterplan", a spus ministrul Ioan Rus.
Insa Romania, teoretic, va avea un nou guvern dupa alegerile din 2016. Noul executiv ar trebui sa inceapa cele mai importante lucrari. Actualul isi asuma sa construiasca pana in 2016 Lugoj - Deva, Sebes - Turda, Timisoara - Lugoj si Campia Turzii - Targu Mures pana in 2017.
Potrivit unor surse din cadrul Ministerului Transporturilor, ar fi nevoie de noi studii de fezabilitate, care dureaza. Din pacate, Romania a cheltuit deja milioane de euro pe alte studii de fezabilitate, care au expirat si sunt bune doar de aruncat la cos.
Mai multe despre:
#autostrazi#Ministerul Transporturilor
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS