Consilier CNADNR: "Toate autostrazile din Romania au defecte majore de constructie si nu au receptia finala". Doar 3% din angajati sunt ingineri de drumuri
Toate autostrazile din Romania sunt pline de gropi si au aceleasi probleme pe care le-a avut si tronsonul Sibiu-Orastie, care a fost demolat, a declarat, luni, Alin Goga, consilier juridic in cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
"Toate autostrazile sunt svaiter, sunt ca Sibiu-Orastie. Ne-am saturat sa spunem tuturor ministrilor si prim-ministrilor de aceste probleme", a spus Goga, la o conferinta de presa, potrivit Agerpres.
El sustine ca acum nu mai pot fi executate nici macar garantiile.
"Exista un raport al Directiei de calitate care arata ca toate autostrazile au mari probleme, au defecte majore de constructie. Desi le-am platit, ele au avut probleme la receptie si nu au receptie finala. Azi nu mai putem executa nici garantiile. Constructorii ne lasa acum ca pe prosti, pentru ca Narcis Neaga (fost director general al CNADNR - n. r.) si alti directori generali nu si-au facut treaba, iar Homor (Catalin Homor, actualul director al companiei - n. r.) nu face decat sa-i acopere", a precizat Goga.
Ideea a fost sustinuta si de Mihai Basulescu, fost sef al CNADNR: "Astazi, niciun proiect de infrastructura nu putem sa spunem ca nu are probleme. In ceea ce priveste Sibiu-Orastie, nu avem nici azi din punct de vedere juridic lamurit contractul cu constructorul".
In ceea ce priveste autostrada A3 Bucuresti-Ploiesti, lucrarile nu au fost finalizate nici pana in prezent, desi soferii circula de cativa ani pe acest tronson, a mai spus Basulescu.
"Pe A3, de la kilometrul 6 centura, pana la Ploiesti, nici in ziua de azi lucrarile nu au fost finalizate. Nici macar nu exista centru de intretinere, desi acest lucru era prevazut in proiect. Aceasta autostrada este cea mai mare ilegalitate care s-a intamplat in Romania in ultimii 12 ani", a mentionat Basulescu.
La randul sau, Florin Dascalu, director de intretinere in cadrul companiei, a sustinut ca demolarea sectorului Sibiu-Orastie a fost o greseala, intrucat acel tronson ar fi putut fi consolidat si fara demolare.
"Este o greseala sa demolezi 200 de metri de autostrada ca sa vezi ce e in corpul autostrazii. Nimeni nu face asa ceva. Puteau fi facute sondari pentru asta. Acel tronson putea foarte bine sa fie consolidat, pentru ca exista solutii tehnice pentru asta", a sustinut Dascalu.
Totodata, Dascalu a subliniat si lipsa de specialisti din cadrul CNADNR.
"Dintre cei 6.000 de angajati ai companiei, doar 169 de oameni sunt ingineri de drumuri, adica 3%. Marile centre universitare scot ingineri de drumuri, iar statul nu ii foloseste. Dintre cei 49 de sefi de sectie, doar 29 sunt ingineri de drumuri, restul sunt absolventi de relatii publice, juristi, economisti. Sistematic, compania a fost condusa de neprofesionisti. Compania trebuie condusa de un inginer drumar, eu nu cred ca in tara asta nu se gaseste un inginer drumar", a mai spus Dascalu.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS