Rival pentru Transfagarasan si Transalpina. Autoritatile amenajeaza Transbaiul, drumul la peste 1.800 metri altitudine, frecventat, pana acum, doar de ciobani
Dupa Transfagarasan si Transalpina, un nou drum de mare altitudine isi face loc pe harta Romaniei. Transbaiul, cum este denumit, se doreste a fi un proiect ambitios al autoritatilor de pe Valea Prahovei care vor sa puna in valoare Muntii Baiului - o zona salbatica unde, pana acum, doar cu piciorul se putea ajunge.
Cei 30 de kilometri ai drumului vor fi si asfaltati dar, pana atunci, traseul este raiul off-roader-ilor care gasesc au de infruntat aici portiuni dificile dar foarte spectaculoase.
Aflati fata in fata cu masivul Bucegi, Muntii Baiului n-au avut parte pana acum de prea multi turisti. Doar ciobanii si-au purtat turmele pe culmile sale domoale. Autoritatile locale din Azuga, Busteni si Valea Doftanei au decis sa puna in valoare frumusetea acestor locuri.
Impreuna au facut un drum care taie masivul de la nord la sud. Drumul, aflat la peste 1.800 de metri altitudine, este deocamdata neasfaltat astfel ca numai masinile de mare putere il pot parcurge.
"Fantastic fata de ce ma asteptam, e cu mult peste, sincer pregatisem pentru azi traseul din Bucegi cu Lacul Bolboci, Babele si Pestera insa e mult mai frumos aici, sunt mult mai impresonat, e mai multa salbaticie", a povestit un turist.
O astfel de excursie - organizata de agentii specializate in off road - costa intre 70 - 150 de lei de persoana in functie de numarul de locuri si puterea masinii. "Aici regasim natura in adevarata ei salbaticie, natura pura", sustine un alt turist.
Cand va fi asfaltat si va putea si parcurs de orice autoturism, drumul peste Muntii Baiului va usura accesul turistilor catre partiile de schi din Busteni si Azuga.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS