Dupa Transfagarasan si Transalpina, am putea traversa muntii si pe Transcarpatica. Pe unde va trece drumul sapat in stanca, la 1.600 metri altitudine
Dupa Transfagarasan si Transalpina, avem o noua ambitie. Transcarpatica, a treia sosea de mare altitudine din muntii nostri, care va taia de la nord la sud Parcul Natural Bucegi. Sapata in stanca la mai mult de 1.600 de metri altitudine, Transcarpatica va lega Transilvania de Muntenia, traversand o zona montana de o rara frumusete.
Cu tot mai multe drumuri asfaltate si constructii pe marginea lor, Bucegii devin usor-usor o imensa statiune turistica. Este foarte bine, spun unii turisti, insa iubitorii naturii se tem ca drumetia pe poteci salbatice va deveni curand doar o amintire.
Transcarpatica va lega localitatea Moroieni din Dambovita de statiunea Moeciu, aflata peste munte, in judetul Brasov.
Vor fi 60 de kilometri de asfalt serpuit prin grohotisuri, abrupt montan si pasuni alpine pline acum de rododendron, capre negre, ursi si cocosi de munte.
Acum, distanta dintre Moroieni si Moeciu este de aproximativ 90 de kilometri si poate fi parcursa intr-o ora si jumatate.
Cei care sustin acest proiect spun ca viitoarea sosea va scurta o parte din acest timp si, in plus, va fi o varianta moderna care le va permite turistilor un drum civilizat, departe de aglomeratia infernala de pe DN 1.
Ecologistii se tem insa ca natura va avea de suferit, odata cu modernizarea. Vor aparea in parcari chioscuri si va fi multa galagie.
Aflata inca in statiul de proiect, autostrada ar trebui sa fie prevazuta si cu plase speciale, dar si cu drumuri de acces care sa protejeze animalele salbatice, astfel incat acestea sa nu ajunga in zona prin care trec masinile.
In plin Parc Natural sunt deja mai multe sosele asfaltate, amenajate pe locuri unde, in urma cu cativa ani, aveam simple poteci. Intre ele, muntele e parcelat, iar pasunile din golul alpin, devenite terenuri intravilane sunt scoase la vanzare.
Sustinatorii viitoarei Transcarpatica spun ca turistii vor avea mai usor acces spre Pestera si Schitul Ialomicioarei, catre lacul Bolboci si Cheile Tatarului.
Investitia se ridica la 50 de milioane de euro, bani pe care autoritatile vor sa-i acceseze de la Uniunea Europeana.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS