Raport confidential al Bancii Mondiale: Cum am putea avea autostrazi in Romania?
Romania nu are nicio strategie in domeniul transporturilor, plateste foarte scump intretinerea drumurilor, are "servicii de transport si infrastructura sub asteptarile romanilor si standardele europene", se arata intr-un raport al Bancii Mondiale care analizeaza activitatea si performanta Ministerului Transporturilor si a catorva companii de stat din subordinea institutiei, precum CFR Calatori, CFR Marfa, CFR SA si Compania Nationala de Drumuri, scrie ziarul Gandul.
Potrivit expertilor BM, in domeniul transporturilor, Romania suporta consecintele unor reforme incepute in anii trecuti si neterminate.
Banca Mondiala atrage atentia asupra lipsei de politici cuprinzatoare in sectorul Transporturilor. Banca Mondiala recomanda in evaluare ca ministerul Transporturilor sa pregateasca o strategie nationala de transport pe termen mediu care sa includa o anvelopa de resurse financiare realiste pentru anii dificili care urmeaza.
Potrivit raportului, conducerea companiilor de stat duce lipsa de viziune, membrii board-urilor de conducere fiind in mare masura oficiali din ministerul Transporturilor, majoritatea avand culoare politica. "Toate aceste lucruri au dus la un declin al indicatorilor de performanta al tuturor companiilor de stat", se arata in document.
"MT si autoritatile din subordine nu au fost capabile sa utilizeze banii pusi la dispozitie de UE pentru Transporturi, si exista o probabilitate foarte mare ca doar o fractiune din aceste fonduri sa fie folosite inainte de 2013", mai spun oficialii BM.
Citeste continuarea in Gandul!
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS