Cei 35 de kilometri ai autostrazii Timisoara-Lugoj, care vor fi scosi la licitatie, costa 200 de milioane de euro
Primele doua tronsoane din austostrada Timisoara-Lugoj, adica 35,12 kilometri, scoase la licitatie, costa aproximativ 204 milioane de euro.
Primul lot, cu o lungime de 9,5 kilometri, are o valoare estimativa ce depaseste 266 de milioane de lei (fara TVA), iar al doilea lot, adica 25,62 de kilometri, costa 611 milioane lei (fara TVA). Factura totala depaseste astfel 878 de milioane de lei (peste 204 milioane de euro), potrivit estimarilor Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), citate de Mediafax.
15% din bani vin de la bugetul de stat
Contractul, cu durata de 54 de luni, presupune proiectarea si executia autostrazii si este finantat in cadrul Programului Operational Sectorial de Transport, prin fonduri de coeziune (85%) si cofinantat de la bugetul de stat (15%).
In ceea ce priveste criteriile pentru atribuirea contractelor, pretul are o pondere de 30%, iar propunerea tehnica 70%. Termenul limita pentru primirea ofertelor este 16 februarie 2011.
Pretul standard pe kilometru pentru autostrazi extraurbane an zona de deal si de ses este de 5,05 milioane euro, iar pentru acelasi tip de autostrada an zona de munte se ridica la 6,1 milioane euro, potrivit Ministerului Transporturilor.
Proiectul face parte din coridorul IV Paneuropean, care ancepe an Germania la Nurenberg si se continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta si se continua pana la Istanbul.
In prezent, Romania are 314 kilometri de autostrada, respectiv Campia Turzii-Gilau (52 km), Bucuresti-Pitesti (111 km) si Bucuresti-Cernavoda (151 km).
In constructie sunt 243 de kilometri, acestia urmand sa fie finalizati an 2011 si 2012, valoarea totala fiind de 2,5 miliarde euro, potrivit datelor Ministerului Transporturilor.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS