Primul lot, cu o lungime de 9,5 kilometri, are o valoare estimativa ce depaseste 266 de milioane de lei (fara TVA), iar al doilea lot, adica 25,62 de kilometri, costa 611 milioane lei (fara TVA). Factura totala depaseste astfel 878 de milioane de lei (peste 204 milioane de euro), potrivit estimarilor Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), citate de  Mediafax.

15% din bani vin de la bugetul de stat


Contractul, cu durata de 54 de luni, presupune proiectarea si executia autostrazii si este finantat in cadrul Programului Operational Sectorial de Transport, prin fonduri de coeziune (85%) si cofinantat de la bugetul de stat (15%).

In ceea ce priveste criteriile pentru atribuirea contractelor, pretul are o pondere de 30%, iar propunerea tehnica 70%. Termenul limita pentru primirea ofertelor este 16 februarie 2011.


Pretul standard pe kilometru pentru autostrazi extraurbane an zona de deal si de ses este de 5,05 milioane euro, iar pentru acelasi tip de autostrada an zona de munte se ridica la 6,1 milioane euro, potrivit Ministerului Transporturilor.


Proiectul face parte din coridorul IV Paneuropean, care ancepe an Germania la Nurenberg si se continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta si se continua pana la Istanbul.

In prezent, Romania are 314 kilometri de autostrada, respectiv Campia Turzii-Gilau (52 km), Bucuresti-Pitesti (111 km) si Bucuresti-Cernavoda (151 km).

In constructie sunt 243 de kilometri, acestia urmand sa fie finalizati an 2011 si 2012, valoarea totala fiind de 2,5 miliarde euro, potrivit datelor Ministerului Transporturilor.