Privatizare esuata cu scandal. Stoica cere restiturea de urgenta a sumei de 30 milioane euro, garantia si avansul pentru CFR Marfa
Dupa privatizarea esuata a CFR Marfa, Ministerul Transporturilor a primit felicitari, insa comisia care s-a ocupat de vanzare ar putea fi chemata in judecata. In timp ce ministrul da vina pe cumparator si primeste laude de la seful sau pe linie de partid, Grupul Feroviar Roman acuza nereguli si cere banii inapoi. Pe de alta parte, ministerul refuza sa dezvaluie date esentiale din contractul de vanzare-cumparare.
Omul de afaceri Gruia Stoica a declarat marti ca analizeaza posibilitatea de a cere o ordonanta presedintiala in justitie prin care privatizarea CFR Marfa sa continue.
Privatizarea CFR Marfa nu s-a putut finaliza la termenul limita, luni, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.
Gruia Stoica, actionar majoritar GFR: "Daca as face o actiune, as merge impotriva coalitiei de privatizare, ca pe viitor sa aiba simtul responsabilitatii"
Gruia Stoica are motive sa fie suparat. Cere restiturea de urgenta a sumei de 30 milioane euro, garantia si avansul pentru CFR Marfa. El s-a declarat surprins de delaratia ministrului Transporturilor, Ramona Manescu, care a afirmat luni ca este analizata oportunitatea retinerii garantiei.
Ramona Manescu, ministrul transporturilor: "Comisia de privatizare si consultantii analizeaza oportunitatea sau posibilitatea retinerii garantiei de catre stat."
Potrivit ministrului Transporturilor, cumparatorul putea sa plateasca ieri toti banii si a cerut foarte tarziu avizul din partea Consiliului Concurentei.
Ramona Manescu: "Acesta era in sarcina cumparatorului care ar fi putut face notificarea imediat ce a castigat licitatia, insa a facut-o la 22 de zile de la semnarea contractului si aceasta doar dupa ce a fost notificat de Comisia de Privatizare".
GFR a depus o grantie de 10 milioane de euro si a depus un avans de 20 milioane de euro intr-un cont escrow, reprezentand 10% din valoarea actiunilor CFR Marfa pe care urma sa le preia. Daca privatizarea s-ar fi incheiat cu succes, GFR trebuia sa achite inca 172 milioane de euro.
Potrivit consultantului juridic care asista GFR, intrucat privatizarea CFR nu s-a realizat, garantia trebuie recuperata de indata, in timp ce banii din contul escrow ar trebui sa fie disponibili in trei zile de la notificarea GFR. Consultantul juridic a adaugat ca este analizata si posibilitatea ca GFR sa solicite daune, dar nu a fost luata inca o decizie.
Gruia Stoica a declarat ca isi doreste ca privatizarea sa fie dusa pana la capat. "Ne dorim sa ducem aceasta privatizare pana la capat. Este ceva de genul operatie reusita, dar facem tumori, vanzatorul nu si-a indeplinit cateva clauze contractuale", a afirmat Stoica intr-o conferinta de presa.
Anterior, proprietarul GFR a afirmat ca analizeaza posibilitatea de a cere o ordonanta presedintiala in justitie prin care privatizarea CFR Marfa sa continue.
Consultantul juridic al GFR a afirmat ca Ministerul Transporturilor a inceput procesul de privatizare a CFR Marfa fara sa aiba acordul bancilor creditoare ale CFR, adaugand ca a fost informat de aceasta situatie abia luni. Stoica a mentionat ca 7 din cele 12 banci finantatoare ale CFR Marfa nu au fost de acord cu transferul de proprietate.
Intrebat daca desecretizeaza contractul, ministrul a spus: "Nu a fost secret. Este confidential".
Confidential doar pentru jurnalisti. Deputatul Relu Fenechiu recunoaste ca are acces la acest contract, desi a fost semnat dupa ce a renuntat la functia de ministru al Transporturilor.
Relu Fenechiu: "Nu este nimic anormal in el, l-am citit cu mare atentie astazi, ca sa ma asigur ca lucrurile sunt in regula."
Chiar si dupa un esec, spre Ministerul Transporturilor au inceput sa curga felicitarile pentru... privatizarea esuata.
Crin Antonescu, presedintele PNL: "Trebuia sa primeze respectarea legii, ceea ce Ramona Manescu a facut si este un lucru pentru care o felicit".
Intre timp, Grupul Feroviar Roman isi incearca norocul in Croatia, unde a castigat licitatia pentru cumpararea companiei de stat de transport de marfa.
Suma initiala de bani platita de Grupul Feroviar Roman pentru CFR este de 30 de milioane de euro, pe cand in Croatia este de 60 de milioane de euro. Daca in Romania ar fi avut la dispozitie 60 de zile sa plateasca 170 de milioane de euro. In Croatia, restul de bani (80 de milioane de euro) urmeaza sa fie platit intr-un an."
Pe de alta parte, Grupul Feroviar Roman nu renunta la visul romanesc. Gruia Stoica a declarat deja ca va participa de o suta de ori la privatizarea CFR Marfa daca va fi nevoie.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS