Privatizarea CFR Marfa a esuat
Dupa esecul rasunator numit "Oltchim", si privatizarea CFR Marfa a esuat. La patru luni de la finalizarea licitatiei in care statul si cumparatorul s-au intrecut in tergiversari, soarta celei mai mari companii de transport feroviar din estul Europei a ramas ca-n gara. Devenita subiectul luptelor politice dintre Palatul Victoria si Palatul Cotroceni, cea mai importanta privatizare de anul acesta s-a incheiat cum a inceput, cu stangul.
Premierul, de la care se asteapta niste raspunsuri, vine si el doar cu intrebari.
Victor Ponta: "Chiar si domnul presedinte nu putea sa doarma bine in august ca nu cumva sa dam CFR-ul, acuma daca nu-l dam e o mare catastrofa. E ca in bancurile cu basca, fara basca. Dvs ce ziceti: sa-l dam sau sa nu-l dam? Cine isi asuma esecul? Pai cine vreti dvs".
Esecul poate atrage chiar si despagubiri pe care statul ar putea fi nevoit sa le plateasca pentru ca nu si-a indeplinit conditiile asumate, asa cum avertiza presedintele inca din vara.
Traian Basescu, presedintele Romaniei: "In conditiile in care Guvernul nu continua procedura din cauza lui si din alte cauze peste ceva timp GFR va cere daune Guvernului Romaniei. Nu numai ca nu va pierde garantia, dar va castiga destule milioane de euro ca daune pentru ca Guvernul nu a dus la indeplinire procedura dupa ce a declarat castigatorul si acesti bani vor fi platiti din bani publici".
Vanzarea trebuia finalizata pana astazi, pentru ca expira cele 60 de zile prevazute de lege.
Statul trebuia sa obtina acordul din partea bancilor care au imprumutat CFR Marfa pentru transferul actiunilor catre castigatorul licitatiei. Gruia Stoica spune ca cei din Ministerul Transporturilor nu au facut asta.
La randul sau, nici cumparatorul nu a virat integral banii. A achitat doar 30 de milioane de euro, desi Stoica spunea ca are si diferenta de 170 de milioane de euro.
Si o ultima conditie : avizul din partea Consiliului Concurentei pentru aceasta vanzare.
Ministerul Transporturilor a exclus inca de vineri prelungirea termenelor.
Ramona Manescu: "Nu exista, termenul nu mai poate fi extins. Cu alte cuvinte, privatizarea esueaza daca nu se plateste".
Cine are dreptate o sa aflam abia dupa desecretizarea contractului de vanzare-cumparare, lucru pe care Gruia Stoica l-a cerut inca de ieri sau dupa o ancheta DNA invocata de presedintele Basescu.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS